افتتاح کشتارگاه صنعتی، دفن و معدوم‌سازی ضایعات را اصولی‌تر خواهد کرد

افتتاح کشتارگاه صنعتی، دفن و معدوم‌سازی ضایعات را اصولی‌تر خواهد کرد
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: افتتاح کشتارگاه صنعتی دام، دفن و معدوم‌سازی ضایعات دامی را نسبت به کشتارگاه‌های سنتی، اصولی‌تر خواهد کرد. 
محمدرشید کرمی، با اشاره به فعالیت پنج واحد کشتارگاه طیور و 7 واحد کشتارگاه دام در سطح استان، اظهار کرد: 2 کشتارگاه طیور در شهرستان زنجان و 3 واحد نیز در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره وجود دارد که هر پنج مورد جزو کشتارگاه‌های صنعتی هستند. 
وی با بیان این‌که در حال حاضر 6 واحد کشتارگاه سنتی دام نیز در استان فعال است، افزود: در حال‌حاضر یک واحد کشتارگاه صنعتی دام در استان آماده بهره‌برداری است که این مساله بسیاری از مشکلات موجود در کشتارگاه‌های سنتی را حل خواهد کرد. 
مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: همه فعالیت‌های مربوط به کشتارهای صورت گرفته در این کشتارگاه‌ها زیر نظر کارشناسان دامپزشکی صورت می‌گیرد و در صورتی که گوشتی به علت بیماری غیرقابل مصرف باشد از چرخه حذف شده و معدوم می‌شود، لذا گوشت عرضه شده به بازار از هر جهت بهداشتی است. 
وی با یادآوری این‌که در کشتارگاه‌های سنتی دام، بر مسائل بهداشتی و شرعی کشتار کاملاً نظارت صورت می‌گیرد، ادامه داد: حتی خودروهای حمل کننده گوشت و کارکنان شاغل در این زمینه نیز مورد نظارت هستند. 
کرمی با اشاره به وجود کشتارگاه‌های سنتی در اکثر نقاط استان، گفت: این کشتارگاه‌ها همه امکانات لازم را دارا نیستند، لذا با افتتاح کشتارگاه صنعتی دام در استان بسیاری از این مشکلات از قبیل سیستم فاضلاب استاندارد، رفع اصولی ضایعات و وجود آلایندگی زیست محیطی حل می‌شود. 
این مقام مسوول با تاکید بر این‌که کشتارگاه صنعتی تجهیزات مطلوبی دارد، گفت: کشتارگاه صنعتی دارای تصفیه فاضلاب استاندارد بوده و مشکلات زیست محیطی موجود در کشتارگاه‌های سنتی را نخواهد داشت
 
کلمات کلیدی افتتاح کشتارگاه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com