افتتاح هشتمین نمایشگاه تخصصی صنعت دام و طیور در گرگان

افتتاح هشتمین نمایشگاه تخصصی صنعت دام و طیور در گرگان

با شرکت شش نمایندگی خارجی و 48 شرکت داخلی هشتمین نمایشگاه تخصصی صنعت دام و طیور و آبزیان در گرگان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در مراسم افتتاحی این نمایشگاه که دیروز برگزار شد، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری گلستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مربوطه و شرکت وابسته بخش دام و طیور و آبزیان و متخصصان این بخش حضور داشتند.
این نمایشگاه از امروز تا 31 اردیبهشت‌ماه 1389 ادامه خواهد داشت.
48 شرکت داخلی حاضر در نمایشگاه از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران و گلستان بوده که محصولات خود را به معرض دید متخصصان و عموم قرار می‌دهند.
کالای عرضه شده در این نمایشگاه در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات مدرن و اتوماتیک سالن‌های مرغداری، تجهیزات دامداری‌ها از قبیل دستگاه‌های شیردوشی ثابت و سیار، شیر سرد‌کن، آسیاب، انواع باسکول‌های جاده‌ای و ترازوهای صنعتی، ادوات کشاورزی در زمینه دام، پد سلولزی، دارو، کنسانتره و خوراک دام و طیور، قفس‌های تمام‌اتوماتیک مرغ گوشتی و تخمگذار، منابع و مخازن پلی‌اتیلن و ... هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به قابلیت‌های استان در بخش کشاورزی و دام و طیور گفت: این استان با بیش از 660 هزار هکتار اراضی کشاورزی، ضمن تولید حدود 2/9 میلیون تن محصولات کشاورزی با تنوع تولید 80 نوع محصول، 3/5 ‌درصد (کشاورزی) تولید کشور را به عهده دارد.
رمضانعلی جعفری اظهار داشت: سطح باغات استان نیز 35 هزار هکتار با تولید 170 هزار تن محصول در سال است.
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل در گسترش دام استان وجود بیش از 2/1 میلیون هکتار مرتع با تولید 200 هزار تن علوفه خشک است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: این استان دارای 3/5 میلیون واحد دامی با تولید حدود 340 هزار تن شیر، 24 هزار تن گوشت قرمز،60 هزار تن گوشت مرغ و 20 هزار تن تخم مرغ در سال از قابلیت‌های استان بوده که زمینه‌های مساعدی را در سرمایه‌گذاری بخش‌های دام و طیور استان به وجود آورده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com