افتتاح مجتمع کشتارگاه تولیدات سالم طیور

افتتاح مجتمع کشتارگاه تولیدات سالم طیور
با حضور نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی ، فرماندار مشهد مجتمع کشتارگاهی تولیدات سالم در مشهد افتتاح گردید .
این مجتمع تمامی پروسه های تولید ، بسته بندی، صادرات،واردات، بازیافت و پسماند صنعت مرغداری را در استان خراسان رضوی فراهم کرده و ظرفیت کشتارگاهی صنعت کشتارگاه طیور را به ازاء 4000 قطعه در ساعت افزایش داده است.
استاندارد ماشین آلات این شرکت از کره جنوبی و آلمان دریافت شده و از فرآوری روز دنیا پیروی می کند .
آیت الله عالمی در این مراسم اظهار داشت : مهمترین هدف مجتمع های کشتارگاهی باید تولید محصول حلال و غذای بهداشتی و سالم است تا خداوند عالم در رزق تولیدکنندگان برکت قرار دهد.
دکتر عزیزیان معاون درمان سازمان دامپزشکی کشور نیز از ورود صنعت مرغداری به تولید محصولات فرآوری شده طیور خبر داد.
وی افزود : رعایت دقیق اصول صحیح در پروسه تولید موجب می شود که کیفیت محصول افزایش یابد و اجرای مجتمع های پروتئینی در واقع حلقه های مفقوده صنعت طیور است که استان خراسان در اجرای این گونه پروژه ها پیشگام بشمار می رود.
مهندس جمشیدی معاون برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی نیز اظهار داشت : دولت خدمتگذار برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی مبلغ 550 میلیارد تومان برای استان خراسان رضوی اختصاص داده که این ردیف اعتباری برای اجرای پروژه های بزرگ نظیر مجتمع پروتئینی مورد استفاده قرار می گیرد .
دکتر ازغدی مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز اعلام کرد : صنعت طیور استان خراسان رضوی علاوه بر برخورداری از رتبه کشوری در رتبه بندی صنعت طیور در منطقه نیز جایگاه ویژه ای دارد و برخی از کشورها خواهان دریافت محصولات پروتئین خام دامی از استان خراسان رضوی هستند .
مهندس نامنی مدیر صنایع کشاورزی استان خراسان رضوی نیز در تشریح ویژگی های صنعتی این مجتمع اظهار داشت : ظرفیت سالانه این مجتمع 21000 تن گوشت مرغ با جذب 30000 تن مرغ زنده است و علاوه براین توان تولید 22500 تن پودر ضایعات کشتارگاهی نیز دارد .
وی میزان سرمایه گذاری در این پروژه را 125000 میلیون ریال سهم آورده و 48500 میلیون ریال تسهیلات بانکی اعلام کرد و ادامه داد : مبلغ تسهیلات از محل کمک های فنی اعتباری کشاورزی خراسان رضوی و اعتبارات بنگاه های زودبازده مدیریت صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تامین شده است.
نامنی اشتغالزایی مستقیم این طرح را 160 نفر اعلام و ادامه داد : در نظر گرفتن و اجرا کردن بالاترین استانداردهای موجود در اجرای پروژه از لحاظ رعایت شاخص های کیفی و بهداشتی ،استفاده از جدیدترین و مرغوبترین اطلاعات و مصالح ساختمانی در ساخت پروژه و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم پایدار در زنجیره تولید مهم ترین مزایای این پروژه می باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com