افتتاح شبکه دامپزشکی شهرستان خدا آفرین

افتتاح شبکه دامپزشکی شهرستان خدا آفرین
شبکه دامپزشکی شهرستان خدا آفرین در استان آذربایجان شرقی همزمان با هفته اطلاع رسانی مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام افتتاح گردید.
روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، همزمان با هفته اطلاع رسانی بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان با حضور دکتر زندیه مدیر کل دامپزشکی استان و زاهدنیا فرماندار و سایر مسئولین شهرستان تازه تأسیس خداآفرین، شبکه دامپزشکی این شهرستان افتتاح گردید.
در مراسم افتتاح این شبکه دکتر بهراد زندیه گفت: حدود 50 درصد بیماریهای عفونی، مشترک بین انسان و دام است که دامپزشکی نقش بسیار مهم و موثری در پیشگیری از انتقال این بیماریها ایفا می‌نماید.
دکتر زندیه اظهار داشت: با توجه به اهداف سازمان دامپزشکی کشور در حفظ و حراست از سرمایه های دامی و ارتقا بهداشت عمومی جامعه و همچنین پتانسیل بالای دامپروری شهرستان خداآفرین به منظور خدمت رسانی بیشتر دامپزشکی به دامداران منطقه شبکه دامپزشکی این شهرستان آغاز به کار نمود.
دکتر زندیه تاکید کرد این شهرستان با دارا بودن 220 هزار راس دام کوچک،22 هزار راس دام بزرگ و 67هزار فروند کلنی زنبور عسل و وجود سد خداآفرین از پتانسیل بالایی در صنعت پرورش دام برخوردار است که در این راستا با استقرار 5 نیروی متخصص توان مناسبی در کنترل بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام خواهیم داشت.
مدیر کل دامپزشکی اعلام نمود با افتتاح این شبکه تعداد شبکه های دامپزشکی استان آذربایجان شرقی به 20 شبکه افزایش یافت.
وی همچنین اشاره نمود با توجه به شروع فصل گرما و مسافرپذیر بودن استان آذربایجان شرقی در این فصل طرح تشدید نظارت بر اماکن تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی اداره کل دامپزشکی آغاز گردیده است.
مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از شهروندان و مسافرین خواست تا فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه این محصولات با شماره تلفن 1512 به دامپزشکی اطلاع دهند تا اکیپهای کنترل و نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی در اسرع وقت به این مشکلات رسیدگی نمایند.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com