افتتاح ساختمان قرنطینه دامپزشکی در اسکله شهید رجایی بندرعباس

افتتاح ساختمان قرنطینه دامپزشکی در اسکله شهید رجایی بندرعباس

مدیر کل دامپزشکی هرمزگان گفت: تمام امور ساختمانی و تجهیزات ساختمان قرنطینه دامپزشکی واقع در اسکله شهید رجایی بندرعباس به پایان رسیده و در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود.
رضا وحدانی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در بندرعباس بیان کرد: با افتتاح ساختمان قرنطینه دامپزشکی بسیاری از مشکلات تردد کارمندان، ارباب رجوع‌ها و متقاضیان برطرف می‌شود.
وی افزود: کار ساخت این پروژه از سال 87 با 50 میلیون از محل اعتبارات استانی و 90 میلیون از محل اعتبارات ملی آغاز و در سال‌جاری به پایان رسید.
مدیر کل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به فعالیت‌هایی که در قرنطینه‌ها انجام می‌شود، اظهار داشت: تمام مواد خام وارداتی صادراتی باید تحت نظارت بهداشتی باشد و مجوز ترخیص واردات و صادرات طی مراحل بهداشتی از سوی گمرک پیگیری می‌شود.
وحدانی ادامه داد: در راستای سرعت‌بخشی به انجام امور صدور گواهی‌های حمل و پیگیری محوله ها از طریق اینترنت و سایت‌ها امکان پذیر شده است.
وی تصریح کرد: تمام مکاتبات بین سازمان و قرنطینه‌ها و سایر بخش‌ها به صورت اینترنتی و تا حد بسیار زیادی از رفت و آمدهای همکاران در این راستا کاسته شده است.
وحدانی با اشاره به سایر عملکردهای دامپزشکی اضافه کرد: در حال حاضر نیز احداث آزمایشگاه مرکزی با 400 میلیون تومان اعتبار ملی و 400 میلیون تومان اعتبارات استانی در دست اقدام است.
وی بیان کرد: با پیشرفت فیزیکی که مشاهده می‌شود، امید است تا پایان سال‌جاری این آزمایشگاه مجهز و پیشرفته به بهره‌برداری برسد.
مدیر کل دامپزشکی هرمزگان ضمن توضیح سایر عملکردهای این سازمان در سال‌جاری افزود: تا پایان مرداد ماه سال جاری 236 نفر که دام‌هایشان بیمار بوده برای معاینه بیماری دامی به بخش دولتی مراجعه کرده‌اند.
وی اظهار داشت: ‌یک هزار و 884 راس دام و 153 قطعه طیور هم در این مراجعات در بخش دولتی معاینه شدند.
وحدانی ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم دامپزشکی هرمزگان عمل کردن به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی است.
وی تصریح کرد: در این راستا تعداد مراجعات به بخش خصوصی یک هزار و 99 نفر بوده که از این تعداد بر روی 17 هزار و568 راس دام معاینه انجام شده است.
وی در پایان گفت: در مرداد ماه گذشته 156 هزار و 430 قطعه طیور نیز توسط بخش خصوصی معاینه شده و امر خصوصی‌سازی توسط دامپزشکی هرمزگان با روند مطلوب همچنان در حال انجام است.

 
کلمات کلیدی قرنطینه بندرعباس
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com