افت صادرات مرغداری ترکیه

افت صادرات مرغداری ترکیه
به دنبال شیوع انفولانزا و وقوع حملات تروریستی در مقاصد صادراتی، صادرات تولیدات مرغداری ترکیه در سال 2015 میلادی تا 50درصد افت داشته است.
به گزارش یکی از رسانه های دولتی ،سرپرست گروه ارتقاء تولیدات مرغداری ضمن فاش کردن میزان این افت عنوان کرد : سال گذشته میزان صادرات ما در حدود 1 میلیارد دلار بود اما در سال جاری در حالت خوشبینانه شاید به سختی بتوانیم به 700میلیون دلار برسانیم.
حملات تروریستی اخیر، منجربه 10درصد افت در صادرات محصولات مرغداری - به ویژه به عراق – شده است اما عامل اصلی افت در صادرات، کاهش موجودی است که به دنبال شیوع انفولانزا در ترکیه به وجود آمد.
آقای Sezer ادامه داد : در سال جاری ، صادرات محصولات مرغداری به عراق تا 80 درصد کاهش یافت که منجربه افت 50 درصدی صادرات ترکیه شد. دبیرکل اتحادیۀ تولیدکنندگان و پرورش دهندگان مرغداری اذعان داشت اگرچه با خاتمه شیوع انفولانزا ، این بخش صادرات خود به عراق را از سر گرفت ولی این صنعت در سدد راهیابی به بازار کشورهای افریقایی ، پنینسولای عربی ، خاور دور و اروپاست.
یکی دیگر از موانع در سر راه صادرات ترکیه به عراق که اوایل سال میلادی جاری رخ داد، وضع نرخ جدید برای گمرک بود. نرخ گمرک برای واردات از شمال عراق به 290 دلار/تن افزایش یافت که در واقع مبلغی بسیار هنگفت در مقایسه با مبلغ قبلی یعنی 35 دلار/تن بود. به دنبال اعتراض، همان مبلغ قبل (35دلار/تن) برقرار شد.
تولیدات مرغداری ترکیه به 2میلیون تن در سال می رسد که در حدود 20درصد آن صادر می گردد.  ترکیه چهارمین کشور بزرگ صادرکنندۀ محصولات مرغداری در دنیا است.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com