افت شدید قیمت مرغ و زیان مرغداران

افت شدید قیمت مرغ و زیان مرغداران
قیمت مرغ زنده شدیدا افت کرده و زیان مرغداران رو به افزایش  است.
همایون دارابی - مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی ایران - در خصوص روند نزولی شدید قیمت ها اعلام کرد: متاسفانه یکی از دلایل کاهش شدید قیمت گوشت مرغ، وجود ذخایر استراژیک گوشت مرغ در پشتیبانی امور دام کشور می باشد که به تدریج تاریخ مصرف این ذخایر رو به انقضا می رود و در همین راستا مرغ را به صورت منجمد و کیلوئی 5500 تومان طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار به صورت مدت دار 6 ماهه به کشتارگاه ها و مشتری های سنواتی می فروشند که آنها همین مرغ را کیلوئی 4000 تومان بصورت نقد به بازار عرضه می کنند و این موضوع ضربه مهلکی به پیکره صنعت تولید گوشت مرغ وارد نموده است.
دارابی ادامه داد: بر اساس پیگیری و مذاکره انجام شده با مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام آنها اعلام میدارند که خودشان نیز از این موضوع ناراضی هستند و مکاتبات مختلفی با ریاست محترم جمهوری و ستاد تنظیم بازار داشته که اجازه دهند این ذخایر که از کیفیت لازم هم برخوردار است، در قالب سبد کالایی در اختیار اقشار کم درآمد قرار گیرد ولی متاسفانه تاکنون پاسخی از سوی مسئولین دریافت نشده است.
وی گفت: با این روندی که دولت پیش رو گرفته است می توان نتیجه گرفت که دولت هیچ برنامه پایانی برای مرغ خریداری و ذخیره شده خود ندارد و  عملا مجبور است ماهانه 10هزار تن به کیلوئی 7000 تومان بخرد و به همین مرغ را کیلوئی 5500 تومان بصورت 6ماهه لفروشد و دلالان نیز آن را به قیمت کیلوئی 4000 تومان در بازار عرضه می کنند.
در نتیجه دولت به ازای هر کیلو مرغ 1500 تومان ضرر میبیند و صنعت گوشت مرغ نیز بازار خود را برای 2میلیون تن تولید از دست می دهد در حالی پیشنهاد مطرح شده از سوی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اختصاص یک سوم همین مبلغ برای مشوق صادراتی است.

 
نظرات شما
  •  

    کامران گفت : ۹۳/۰۷/۲۸

    با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشه و با اما اگر جلوی ضرر ما مرغدارای بدبخت گرفته نمیشه.دیگه نمیدونیم باید چیکار کنیم هر روز فقط داره به بدهکاریمون افزوده میشه.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار کردستانی گفت : ۹۳/۰۷/۲۸

    جناب دارابی نه پشتیبانی نه دولت به فکر تولید کننده نیستند دولت توفکر اینه که مرغ ارزون دست مردم برسه به قیمت بدبخت شدن تولید کننده غافل از اینکه هر واحد که تعطیل بشه6خانواده مسقیم و12غیر مستقیم از نون خوردن میوفتن وپشتیبانی تو فکر دلالان وکشتار گاه هستن یه مرغدار اگه یک کیلو ذرت بخواد با ضامن چک سند بهش نمیدن اما اقای xتوسنندج چون 4ماه حقوق کارگراشو نداده مرغ 6ماه بهش میده تا نقد بفروشه کارشوراه بندازه مبادا که خدای نکرده یه دلال از مملکت وچرخه اقتصادی کم پول کارگر بدبخت نمیدن ملک 5میلیاردی میخر

    پاسخ...
  •  

    نیما گفت : ۹۳/۰۷/۲۸

    طی این 16 سالی که بنده با این صنعت آشنا شده ام. دو نکته برایم ثابت شده:
    1- مشکلات صنعت مرغ دغدغه مسئولین جهاد کشاورزی نبوده، نیست و نخواهد بود.
    2- اگر روزی هم برسد که برایشان تبدیل به دغدغه شود، دانش و توان این کار را ندارند.

    پاسخ...
  •  

    تولید!!! گفت : ۹۳/۰۷/۲۸

    دولت به چی فکر میکنه!! زمانی خبر میشه که کلی مرغداری ورشکسته با وامهای عقب افتاده و کلی تولید کننده بدبخت پشت میله های زندان رو دستش موندن حالا یکی بیاد ترجمه کنه دولت تدبیروامید!! چه مفهومی داره

    پاسخ...
  •  

    مشایخی گفت : ۹۳/۰۷/۲۸

    مسوولین بی مسولیت اخر تا کی می خواهید خودتان را به نفهمی بزنید از قدیم گفته اند ادم خواب را میشود بیدار کرد ولی ادمی که خودش را به خواب زده هرگز ...بدانید سفره نفت دیگر جمع شده اگر به فکر تولید کننده نباشید در حق مردم و کشور خود خیانت کرده اید وزیر محترم جهاد کشاورزی روی سخن من شمایید اگر از پس مشگل مرغداران بر نمی ایید استفا بدهید تا گناهتان سنگین تر نشود .کاش به جای شعاردادن عمل کردن مد بود اونوقت ایران میشد گلستان اقای حسینی تو را به جدت مطالب را سانسور نکنید دلمان ترکید از بس حرف نزدیم.

    پاسخ...
  •  

    اهوازی گفت : ۹۳/۰۷/۲۸

    آقای مدیر عامل اتحادیه شما حتی از نامه نگاری به مدیران دولتی وافشای رانت ها و مشکلات مرغداران خوداری میکنید .مگه باغداران حقشان را از نمایندگان مجلس نخواستند..

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۳/۰۷/۲۸

    با سلام بنظر من در این کشور چیزی بنام مدیر ومدیریت حرف بیهوده ای است. چرا که هرکس بفکر جیب خودشه .راستی یه سوال باوجود اینکه تقریبا در 10روز کذشته همه از وضعیت مرغ خبر دارن وبه علم اینکه تولید کننده دچار ضرر میشه بعنوان یک مسلمان آیا مصرف کننده محترم به این نکته فکر کرده که مرغ سر سفره خانواده از نظر شرعی حلال هست یا حرام با توجه به عدم رضایت تولید کننده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا فتوایی در این مورد وجود نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    فعلا مصرف کننده داره خون تولید کننده رو روی سفره خانوادش میبره.......................

    پاسخ...
  •  

    هادی حمزه ای گفت : ۹۳/۰۷/۲۹

    سلام دولت همیشه صجبت حمایت ازتولید می کند ولی متاسفانه اینطور نیست

    پاسخ...
  •  

    حمید رضا ضیایی فر گفت : ۹۳/۰۸/۰۱

    الان سه دوره که ما ضرر میکنیم اگه بااین اوضاع پیش بره تولید کشور به نصف کاهش میابد.تور خدا یه فکری برا این دلالهای مرغ بکند

    پاسخ...
  •  

    محمدی گفت : ۹۳/۰۸/۰۵

    سلام بنده سیزده میلیارد ریال هزینه کردم والآن سه دوره دارم ضرر میکنم پس کجاست حمایت از تولید کننده اقساط
    راچطور پرداخت کنم .هزینه هر کیلو مرغ 47000 ریال درحالی که فروش 38000میباشد

    پاسخ...
  •  

    یه ادم ور شکسته گفت : ۹۳/۰۸/۱۹

    تا کی می خواهید خودتان را به اون راه بزنید براتون متاسفم فکر میکنید با مرغ ارزون میتونید دهن مروما ببندید تنها مشکل مردم فقط مرغه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com