افت تولیدات صنعت مرغداری امارات متحده عربی

افت تولیدات صنعت مرغداری امارات متحده عربی

بر اساس گزارش بین المللی وزارت کشاورزی ایالات متحد ، انتظار می رود تولیدات گوشت طیور در امارات متحدۀ عربی در سال 2012 تا 37هزار تن افت کند . به دنبال شیوع بیماری و افزایش بهای خوراک و هزینه های تولید ، تولید گوشت طیور محدود شد که منجر به تعطیلی و یا افت تولیدات برخی کارخانه ها شد .یک فارم جدید تولید کننده در ابوظبی از سال 2013 آغاز به کار خواهد کرد که بر اساس منابع موجود در این صنعت، صادرات گوشت طیور از عربستان به امارات نیز از اول سال متوقف می شود که این پیشرفت موجب ترغیب و تشویق تولید کنندگان اماراتی برای افزایش تولیداتشان می گردد.

5 فارم بزرگ 75 درصد تولیدات طیور داخلی را به عهده دارند که نیمی از آن توسط یک فارم در دوبی تأمین می گردد ؛ دو فارم متوسط دیگر تنها 10 درصد از مجموع این رقم را تأمین می کنند و ما بقی توسط چند تولید کننده کوچک دیگر تولید می گردد.

عملیات عمدۀ مرغداری نظیر کشتارگاهها هم در همین فارم ها ادغام شده اند . همچنین این تولید کنندگان بازار خرید و فروش و پرسنل توزیع خود را دارند و حتی برخی مستقیماً خرده فروشی هم می کنند . تولیدات داخلی به صورت تازه و یا منجمد در بازار داد و ستد می شوند. در سال 2011 ، تقریباً 96 درصد مجموع واردات گوشت طیور امارات، مرغ منجمد که 50 درصد آن گوشت منجمد قطعه نشده و 46درصد دیگر گوشت مرغ قطعه شده بود. به همین نحو 98 درصد مجموع صادرات گوشت منجمد بود که 64 درصد آن به صورت قطعات منجمد و 34 درصد دیگر گوشت منجمد غیر قطعه بندی شده بود.

 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com