افت 50 درصدی قیمت تخم مرغ

افت 50 درصدی قیمت تخم مرغ

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از کاهش 50 درصدی قیمت تخم مرغ طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: کاهش نامتعادل قیمت تخم مرغ به ضرر مرغداری های کشور است.
سیدمحمدرضا حاجی اصغری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: علیرغم افزایش قیمت تمام شده تخم مرغ در مراکز تولیدی، قیمت این محصول طی روز گذشته (شنبه) با کاهش چشمگیری روبرو بوده است.
به گفته وی، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ طی روزهای گذشته 12 هزار و پانصد ریال بوده است.
نماینده مردم میانه در مجلس از مسئولین وزارت بازرگانی کشور درخواست کرد: برای تنظیم بازار محصولات مورد نیاز کشور، کاهش بی رویه قیمت ها که می تواند موجب ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی شود نیز کنترل شود.
حاجی اصغری، صنعت مرغداری کشور را صنعتی توانمند در تامین امنیت غذایی کشور توصیف کرد و افزود: مسئولین با اجرای برنامه های مناسب، بدنبال تقویت این صنعت در کشور باشند.
وی با انتقاد از واردات مرغ از کشور ترکیه که در نطق میان دستور سه شنبه مجلس نیز مطرح شد، افزود: این واردات در درجه نخست، تولیدات داخلی را تضعیف کرده و در نهایت منجر به زیان همه مردم خواهد شد.
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به تاریخ انقضای حک شده بر روی مرغ گرم وارداتی از کشور ترکیه، گفت: در حالی که سازمان دامپزشکی همواره زمان 5 روزه برای مصرف مرغ های داخلی ثبت می کند، بر مرغ های وارداتی از ترکیه تاریخ های 15 تا 17 روزه ثبت شده است.
وی ادامه داد: در این خصوص از رئیس سازمان دامپزشکی کشور سوال شده که تاکنون جوابی دریافت نشده است.

 
کلمات کلیدی کاهش قيمت تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com