افت 20 درصدی صادرات محصولات گوشتی امریکا

افت 20 درصدی صادرات محصولات گوشتی امریکا
به گزارش فدراسیون صادرات گوشت امریکا در وزارت کشاورزی امریکا، صادرات انواع گوشت قرمز امریکا در نیمۀ اول سال 2015 میلادی با کاهش مواجه بوده است.
حجم صادرات در این دوره برای گوشت گاو با 10% و برای گوشت گوسفندی با 13% کاهش مواجه بود. از نظر ارزش هم در مقایسه با سال گذشته در بخش گوشت گوسفندی با 27% کاهش به 1 / 10 میلیون دلار و در بخش گوشت گاو ثابت مانده و به 26 / 3 میلیارد دلار رسیده است.
مدیرعامل فدراسیون صادرات گوشت امریکا آقای Philip Seng اظهار داشت : این افت ، تا حدود زیادی به دلیل بد بودن بازار کار در ساحل غربی به همراه فشاری است که از سوی کشورهای رقیب برای به دست آوردن بازارهای گوشت جهان وارد شد. البته انتظار می رفت در فصل دوم عملکرد بهتری داشته باشیم اما اینگونه نشد. رقابت ها از سوی اتحادیۀ اروپا که در پی تحریمات روسیه صادرات خود را به کشورهای آسیایی افزایش دادند، بیشتر شد. همچنین بازار قوی دام استرالیا از یک سو، و نرخ بالای دلار امریکا از سوی دیگر این رقابت ها را سختتر کرده است.
صادرات گوشت گاو در ماه ژوئن در مقایسه با سال گذشته از نظر حجم، 8% و از نظر ارزش با 9% افت به 9 / 578 میلیون دلار رسید. 
صادرات گوشت گوسفندی در نیمۀ اول سال بسیار بد و نامطلوب بود؛ اما در ماه ژوئن به لحاظ حجم با 9% رشد نسبت به سال پیش ، بهبود یافت. با اینحال علیرغم افزایش حجم صادرات در ماه ژوئن به لحاظ ارزش همچنان با 30% کاهش به 8 / 1 میلیون دلار رسید.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com