اعلام وضعیت قیمت مرغ برای روزهای پایانی هفته

اعلام وضعیت قیمت مرغ برای روزهای پایانی هفته
با توجه به افزایش جزئی قیمت مرغ که به‌دلیل کاهش تردد وسایل نقلیه از استان‌های شمالی به استان تهران بود، با تزریق مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام به بازار و باز شدن محورهای فوق، در ایام پایانی هفته و عزاداری‌های رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)، پیش‌بینی افزایش قیمت مرغ نداریم.
رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی امروز با اعلام این خبر گفت: با وجود آنکه وزیر جهاد کشاورزی بارها حداقل قیمت مرغ را هفت‌هزار تومان اعلام کرده است که تورم نیز باید به این رقم اضافه شود و به قیمت منطقی هفت‌هزار و 500 تومان برسد.
محمد یوسفی افزود: در دو سه روز اخیر به‌دلیل بارندگی‌ها و سخت شدن تردد ماشین‌ها در استان تهران، با افزایش قیمت مرغ روبه‌رو بودیم که مقطعی است.
وی خاطرنشان کرد: مرغ استان تهران از سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان تأمین می‌شود و هوای سرد و بارندگی اخیر باعث شده است که تردد وسایل نقلیه برای انتقال مرغ با کندی همراه باشد، اما دوباره قیمت مرغ در روزهای پایانی هفته باز هم کاهش خواهد یافت.
یوسفی ادامه داد: امروز در میدان بهمن تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ پنج‌هزار و 600 تومان بود، در حالی که خرده‌فروشی‌های سطح شهر هر کیلوگرم مرغ را با قیمت چهارهزار و 950 تومان فروختند که پیش‌بینی می‌شود آنها نیز قیمت خود را با قیمت میدان بهمن یکنواخت کنند.
قیمت مرغ زنده تغییری نداشت
رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: قیمت مرغ زنده تفاوت زیادی در روزهای اخیر وجود نداشته است و تنها مرغ مدت‌دار از سه‌هزار و 400 تومان به سه‌هزار و 600 تومان برای هر کیلوگرم رسیده است.
وی یادآور شد: اگر سرما و بارش برف ادامه پیدا کند، شاهد آن هستیم که قیمت مرغ در سطح استان‌ها پرجمعیتی چون تهران افزایش یابد.
یوسفی تأکید کرد: حداکثر کاهش قیمت مرغ تا اواخر دی‌ماه پیش‌بینی می‌شود و تنها بارندگی‌ها است که باعث می‌شود اندکی شاهد افزایش باشیم.
وی درباره روزهای پایانی هفته و ایام شهادت و تأثیر آن بر بازار مرغ اظهار داشت: با وجود آنکه برخی نذورات مردم شاید محصولات پروتئینی همچون مرغ باشد، اما این امر تأثیر زیادی بر افزایش قیمت نخواهد داشت، زیرا شرکت پشتیبانی امور دام به مقدار کافی مرغ ذخیره‌سازی کرده است که برای این ایام روانه بازار می‌کند و هر مقدار که مردم نیاز داشته باشند، در بازار موجود است.
یوسفی در پایان از بازگشایی محورهای مواصلاتی عراق برای صادرات مرغ و تخم‌مرغ خبر داد و گفت: پیاده‌روی مردم و وسایل نقلیه سواری مانع از آن شده بود که ماشین‌های سنگین بتوانند در مسیر فوق محصولاتی چون مرغ و تخم‌مرغ را حمل کنند که در این ایام برای حفظ امنیت بیشتر مردم، تردد این وسایل ممنوع شده بود، اما با پایان یافتن ایام اربعین، دوباره صادرات مرغ و تخم‌مرغ به کشور عراق از سر گرفته شده است.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۰۹/۱۸

    نبود شرکت پشتیبانی = آزادسازی قیمت مرغ

    پاسخ...
  •  

    ابوذر گفت : ۹۴/۰۹/۱۹

    من مرغدارم با 6000جوجه ریزی 3ساله که پشت عقد موندم نتونستم عروسی بگیرم به خاطر ضرر تو این شغل 2روز دیگه مرغها رو میفروشم باده میلیون ضرر انصاف کجاست اخه خدا

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com