اعلام آمادگی برزیل برای صادرات گوشت مرغ به روسیه

اعلام آمادگی برزیل برای صادرات گوشت مرغ به روسیه
رییس انجمن پروتئین حیوانی برزیل گفت: در راستای تصمیم روسیه برای توقف واردات محصولات کشاورزی از برخی کشورها، مرغدارهای برزیلی به راحتی می توانند تقاضا برای تامین گوشت مرغ در بازار روسیه را تامین کنند. مرغداران برزیلی توانایی صادرات 150 هزار تن گوشت مرغ مازاد به روسیه را دارند، این 150 هزار تن قبلا توسط ایالات متحده تامین می شد. 
سال گذشته برزیل بیش از 60 هزار تن و کشورهای آمریکای جنوبی در مجموع بیش از 300 هزار تن گوشت مرغ به روسیه صادر کرده اند . خدمات کنترل دامپزشکی روسیه اخیرا به 20 تولید کننده مرغ برزیلی اجازه ورود به بازار روسیه را صادر کرده است.
رییس شورای ملی مرغ و تخم مرغ ایالات متحده گفت: این تحریم ها تاثیر زیادی بر روی این صنعت نخواهد داشت و در این بین تنها تولید کنندگان معمولی روسی بیشترین ضربه را خواهند خورد. این حرکت واضح است که حرکتی سیاسی بوده و بازنده این میدان مصرف کنندگان روسیه هستند زیرا باید پول بیشتری برای مواد غذایی خود بپردازند.
هفته گذشته روسیه واردات سیب و برخی میوه ها از لهستان، فرآورده های لبنی از اروپا را ممنوع کرد. کارشناسان می گویند دامنه این تحریم ها ممکن است واردات از آلمان، هلند، فرانسه و کشورهای اسکاندیناوی را تحت تاثیر قرار دهد.
آمار ارائه شده از سوی گمرک روسیه در سال 2013  حاکی از آن است، تامین کننده عمده محصولات لبنی روسیه فنلاند، استونی، لیتوانی و لهستان بوند. از سوی دیگر بنا به اعلام اتحادیه اقتصادی اوراسیا حدود 70 درصد از پنیر مصرفی روسیه در سال 2013 توسط کشورهای هلند، اوکراین، آلمان، فنلاند و لیتوانی تامین شده است.
معاون دبیر کل انجمن کشاورزی آمریکا گفت: روسیه یک بازار مهم برای صادرات محصولات  ما در زمینه گوشت و لبنیات بشمار میرود و این تحریم ها با افزایش منابع ،در بازار داخلی اتحادیه اروپا اختلال ایجاد خواهد کرد. 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com