اعطای کمک هزینه به کشورهای آسیای جنوبی

اعطای کمک هزینه به کشورهای آسیای جنوبی
آسیا – به منظور حمایت از کشورهای جنوبی آسیا در مقابله با بیماری های دام و طیور نظیر آنفلونزای طیور و بیماری تب برفکی (FMD) که در چند سال اخیر میلیاردها دلار خسارت به تولید کنندگان وارد کرده ، "بانک توسعۀ آسیا" وام 2 میلیون دلاری برای این منطقه اختصاص داده است.
به گفتۀ Rezaul Khan رئیس منابع طبیعی و اقتصاددان بانک توسعۀ آسیا در منطقۀ آسیای جنوبی : "دام و طیور از منابع اولیه و ضروری تغذیه و کسب درآمد محسوب می گردند. تقویت تدابیر و سیاست های منطقه ای به منظور نظارت ، پیشگیری ، و کنترل و شیوع بیماریها به بالا بردن درآمد در مناطق روستایی ، افزایش سلامت غذایی ، و تضمین بیشتر معاملات دام و طیور کمک خواهد کرد. " 
دامپروری تقریباً یک سوم تولیدات کشاورزی آسیای جنوبی را در برمی گیرد و رشد جمعیت و افزایش درآمد در این منطقه به معنی لزوم تولید 4 میلیون تن گوشت و 65 میلیون تن شیر در سال، تا 2020 میلادی است. اما متاسفانه در سالهای اخیر به دنبال شیوع بیماریها در این منطقه خسارت زیادی به بخش کشاورزی و دامپروری وارد آمده است. از سال 2007 میلادی تاکنون ، خسارت ناشی از بیماری های دامی نظیر تب برفکی در هند به تنهایی 5 / 4 میلیارد دلار/سال خسارت به دنبال داشته ، در بنگلادش نیز خسارت ناشی از بیماری های طیور نظیر انفولانزای طیور 500 میلیون دلار بوده است . 
این وام به کشورهای عضو "تعاونی منطقه ای اتحادیه های آسیای جنوبی" و به منظور کنترل بیماریهای فرا مرزی تعلق خواهد گرفت . 
یک مرکز اپیدمیولوژی منطقه ای در شهر کاتماندو مرکز نپال، برقرار خواهد شد که با همکاری آزمایشگاههای بنگلادش ، هند ، و پاکستان اطلاعات عمومی سلامت دام در منطقه را صادر می کند.
یک وب سایت منطقه ای نیز دائر خواهد شد که گزارشات مربوط به وضعیت سلامت دام و طیور در منطقه را ارائه خواهد داد و بخش های عمومی و خصوصی از اطلاعات مربوط به تشخیص بیماریها ، کنترل و بررسی علت شیوع ذینفع خواهند شد . 
هدف از این کار، کاهش میزان شیوع بیماریها در این مناطق تا سقف 30درصد تا سال 2018 میلادی است و نزدیک کردن استانداردهای بهداشتی در این مناطق به استانداردهای بین الملل است . 


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com