اعتراض به قیمت 2900 تومانی دولت برای خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان

اعتراض به قیمت 2900 تومانی دولت برای خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان
رئیس اتحادیه مرغداران قیمت 2900 تومانی دولت برای خرید مرغ مازاد را مورد اعتراض تولیدکنندگان دانست و گفت: با این قیمت تولیدکنندگان در هرکیلوگرم حدود 500 تومان ضرر می‌دهند.
محمد یوسفی درباره قیمت 2900 تومانی دولت برای خرید گوشت مرغ مازاد از تولیدکنندگان گفت: از حدود 3 ماه پیش دولت قیمت 2900 تومان را برای مرغ مازاد اعلام کرد که تولیدکنندگان از همان ابتدا هم نسبت به این قیمت اعتراض داشتند.
وی با اعلام اینکه کیلویی 150 تومان هزینه بسته بندی و انجماد مرغ است، بیان کرد: مرغ منجمد نسبت به مرغ گرم در هر کیلوگرم 150 تومان هزینه بیشتری دارد و هم اکنون کشتارگاه ها مرغ گرم را با قیمت 3100 تومان در هر کیلوگرم از مرغدار خریداری می کنند که این امر نشان می دهد دولت قیمت کمتری را می پردازد.
رئیس اتحادیه مرغداران از ضرر حدود 500 تومانی مرغداران برای هر کیلوگرم گوشت مرغ خبر داد و افزود: درصورتی که دولت با قیمت 2900 تومان هر کیلوگرم مرغ را از تولیدکننده خریداری کند، مرغداران برای هر کیلوگرم حدود 500 تومان ضرر می دهند.
یوسفی بااشاره به اینکه تولید گوشت مرغ امسال با افزایش مواجه شد، اظهار داشت: قبل از ماه مبارک رمضان اتحادیه اعلام کرد که امسال با افزایش تولید روبرو هستیم تا دولت اقدام به واردات گوشت مرغ نکند اما متاسفانه وزارت بازرگانی به مباشران خود اجازه واردات گوشت مرغ را داد و هنوز هم این موضوع در حال انجام است.
وی قیمت کنونی گوشت مرغ در عمده فروشی ها را 3100 تا 3150 تومان عنوان کرد و افزود: قبل از ماه مبارک رمضان این قیمت 3400 تومان بود درحالی که مرغ کمتر از کیلویی 3600 تومان برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد.
رئیس اتحادیه مرغداران با اشاره به قیمت مرغ زنده، بیان کرد: قیمت مرغ زنده کمتر از 2500 تومان هم برای مرغداران ضرر است، این درحالی است که الان قیمت مرغ زنده 2100 تومان است.
یوسفی تصریح کرد: اتحادیه برای مازاد تولید بارها با وزارت بازرگانی جلسه گذاشته تا مرغ براساس قانون و با قیمت منطقی خریداری شود اما تاکنون فایده ای نداشته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com