اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی حمایت تولید شیر و گوشت اختصاص نیافت

اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی حمایت تولید شیر و گوشت اختصاص نیافت
در حالی که معاون وزیر جهاد کشاورزی، بهمن ۹۱ از تصویب اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از گوشت و شیر کشور خبر داد، اما مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران می‌گوید این اعتبار هنوز تخصیص نیافته است.
سعید سلطانی اظهار داشت: تخصیص یک هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت که برای حمایت از تولید کنندگان گوشت قرمز و شیر مصوب شده بود، هنوز تحویل دامداران نشده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بهمن ماه سال گذشته از تخصیص یک هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از تولید کنندگان گوشت قرمز و شیر خبرداد که به واسطه آن تولید افزایش و قیمت هم به ثبات برسد.
این اعتبار با هماهنگی اتحادیه مرکزی دامداران ایران و وزارت جهاد کشاورزی در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهوری مصوب شده بود و به گفته معاون امور دام قرار بود به زودی در اختیار تولیدکنندگان دام قرار گیرد.
اعتبار یک‌هزار و 200 میلیارد تومان قرار بود توسط اتحادیه دامداران مدیریت شود و با سود 9 درصد در اختیار دامداران قرار گیرد.
مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: قرار بود 480 میلیارد تومان از این اعتبار به صورت سرمایه در گردش برای تأمین نیازهای نهاده‌ دامداران استفاده شود و 720 میلیارد تومان نیز برای توسعه بخش استفاده شود.
1200 میلیارد تومان مصوب به بخش دام اختصاص نیافت
اما بعد از گذشت سه ماه این اعتبار اختصاص نیافته و قیمت گوشت هم از آن موقع افزایش زیادی داشته است.
مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران در تازه ترین خبرها درباره دلیل عدم اختصاص این اعتبار گفت: به دلیل اینکه بخش صادرات و واردات گوشت و لبنیات در وزارتخانه دیگری مدیریت می‌شد، تاکنون این اعتبار از سوی اتحادیه سراسری دامداران ایران تحویل گرفته نشده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com