اصفهان در تولید گوشت مرغ مقام اول کشور را داراست

اصفهان در تولید گوشت مرغ مقام اول کشور را داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، امیرحسین افیونی افزود: استان اصفهان با داشتن ظرفیت تولید تخم‌مرغ، می‌تواند نیاز تخم‌مرغ استان و سایر استان‌های همجوار را نیز تامین کند.
وی در زمینه تولیدات تخم‌مرغ بیان داشت: در این استان دو واحد بزرگ مرغ تخم‌گذار شرکت سیمرغ با ظرفیت‌های 720 و 500 هزار قطعه علاوه بر تامین نیاز استان، تخم‌مرغ مخصوص و فنی شده حاوی امگا 3 را نیز تولید می‌کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: استان به عنوان یکی از مراکز مهم پرورش مرغ‌گوشتی، تخم‌گذار در سطح کشور مطرح است به‌طوری‌که در تولید گوشت مرغ به میزان 126 هزارتن مقام اول کشور و در تولید تخم‌مرغ با تولید 73 هزار تن از 116 واحد تولید مقام چهارم کشور را دارد.
وی خاطرنشان کرد: عمده تولید تخم‌مرغ در شهرستان‌های اصفهان و کاشان تولید می‌شود و ظرفیت احداث مرغ‌داری تخم‌گذار در تمام شهرستان‌ها وجود داده‌اند و از هرگونه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بالا بردن تولید تخم‌مرغ با کیفیت مطلوب در استان استقبال می‌کند.
وی گفت: تعدادی از مرغ‌داری‌ها استان مدیریت کیفیت HACCP را کسب نموده و یا در حال انجام اقدامات لازم برای احراز آن هستند.
کارشناس امور طیور سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: عمده مشکلات صنعت مرغ‌داری شامل، بالابودن قیمت جوجه یک‌روزه و نوسان قیمت تخم‌مرغ در دو نیمه سال است
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com