اصفهان 4/9 درصد شیر خام کشور را تولید می کند

اصفهان 4/9 درصد شیر خام کشور را تولید می کند
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت:این استان با تولید 4/9 درصد شیرخام کشور ،رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.  
اصغرمحسن زاده کرمانی در مراسم افتتاح یک کارخانه‌ لبنی در شهرک صنعتی کمشچه شهرستان برخوار افزود:هم اینک تولید شیر خام کشور 9 میلیون و 500 هزار تن در سال است که تا پایان برنامه پنجم توسعه این میزان به 14 میلیون تن افزایش می‌یابد.
وی سرانه مصرف شیر در استان اصفهان را یکصد کیلوگرم در سال عنوان کرد و گفت: هم اینک در کل کشور سرانه مصرف شیر حدود 126 کیلوگرم در سال برآورد شده است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه اصفهان در زمینه راه‌اندازی واحدهای فرآوری شیر دارای ظرفیت‌های خوبی است،گفت: در زمان حاضر 9 واحد صنعتی در این زمینه فعالند.
وی همچنین گفت: استان اصفهان با تولید شش درصد از بستنی کشور ،رتبه هفتم تولید بستنی در کشور را داراست.
محسن زاده کرمانی اظهار داشت:مصرف سرانه بستنی در استان اصفهان حدود 2/4 لیتر است که این سرانه در کل کشور 6/2 لیتر برآورد شده است.
وی یادآور شد:به مناسبت هفته دولت 12 پروژه‌ در بخش‌های مختلف لبنی، بسته‌بندی، انواع خشکبار و غذاهای نیمه آماده در 11 شهر و هشت شهرستان استان اصفهان به بهره برداری رسید.
کارخانه بستنی ماهک اسپادانا با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان و اشتغالزایی 30 نفر در شهرک صنعتی کمشچه شهرستان برخوار به بهره برداری رسید.
این کارخانه در سال شش هزار تن شیر خام از دامداران جذب می کند و انواع بستنی تولید می کند.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com