استمهال بدهی مرغدران اجرایی نشده و مرغداران به امید افزایش قیمت مرغ در شب عید جوجه ریز ی می کنند

استمهال بدهی مرغدران اجرایی نشده و مرغداران به امید افزایش قیمت مرغ در شب عید جوجه ریز ی می کنند

خبرگزاری موج - مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی تهران با بیان این که هم اکنون قیمت مرغ متعادل نیست، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید و ذخیره سازی مرغ جهت عرضه در ایام عید نموده ، ولی این میزان خرید به گونه ای نبوده که بتواند بازار را درآن مقطع تنظیم کند.
محمد یوسفی مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی تهران در گفت و گو با خبرنگارموج، اظهارداشت: با توجه به زیان مرغداران و ارزان بودن قیمت مرغ شرکت پشتیبانی اموردام اقدام به خرید وذخیره سازی مرغ جهت عرضه درایام عید نموده است ولی این میزان خرید به گونه ای نبوده که بتواند بازار را درآن مقطع تنظیم کند.
وی افزود: درحال حاضر قیمت مرغ متعادل نیست به طوری که مرغداران به دلیل افزایش قیمت علوفه و مواد اولیه دان و همچنین کمبود محصولات زراعی تولید داخلی جهت تولید مرغ زیان می دهند.
یوسفی خاطرنشان کرد: قیمت کنونی مرغ دربازارثابت نمی ماند و باید تعدیل شود.ضمن آن که دولت نیز حداقل ازذخیره های خود مرغ را با قیمت پایین بین اقشار آسیب پذیرتوزیع کند.
وی با تاکید براین که تولیدکننده بیشتر ازاین نمی تواند ضررو زیان دهد، بیان کرد: درحال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده کیلویی یک هزار و 100 تومان می باشد و این درحالی است که در مجموع درسطح کشور مرغ کیلویی هزارتومان به فروش می رسد.
یوسفی به قول دولت مبنی برخرید تضمینی مرغ از تولیدکنندگان اشاره کرد و افزود: با وجود این که یک سال از این قول می گذرد ولی این امربه صورت کامل اجرایی نشده و مرغدران به امید این که شب عید قیمت مرغ افزایش یابد اقدام به جوجه ریزی می کنند.
وی با بیان مطلب فوق ادامه داد: در زمانی که تولیدات مرغدران روانه کشتارگاه می شود اگر قیمت مرغ بالا باشد دولت و تعزیرات با تولیدکنندگان برخورد می کنند ولی در صورتی که قیمت مرغ در بازار پایین تر از قیمت تمام شده باشد مسئولین به ضرر مرغداران توجهی نمی کنند و کسی به فریاد آنها نمی رسد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی تهران با اشاره به این که هم اکنون قیمت مرغ نسبت به سایر مواد پروتئینی پایین تر است، تصریح کرد: درحال حاضر اقشارآسیب پذیر درکشور توان خرید مرغ با قیمت بالا را ندارند ولی مرغدران نیز تولید کننده بوده و دراین بین ناهماهنگی های موجود باید برطرف شود.
یوسفی درپایان با بیان این که مرغداران جهت دریافت وام با مشکل مواجه هستند، گفت: مصوبه دولت مبنی براستمهال بدهی مرغدران برای مدت دو سال اجرایی نشده و این امر تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

 
کلمات کلیدی استمهال
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com