استقبال از استفادۀ حشرات به عنوان منبع غنی پروتئین

استقبال از استفادۀ حشرات به عنوان منبع غنی پروتئین
استفاده از حشرات به عنوان منبع پروتئینی غنی در خوراک حیوان در اقصی نقاط جهان بسیار مورد استقبال واقع شده است . اما ضوابط جدید اتحادیۀ اروپا مانع از تولیدات در مقیاس بزرگ شده است .
لزوم استفاده از یک منبع پایدار پروتئینی در رژیم خوراکی حیوان همواره از نگرانی های صنعت خوراک بوده و از آنجاییکه برخی از گونه های حشرات بسیار مغذی هستند و استفاده از آنها نسبت به سایر منابع پروتئینی تأثیرات زیست محیطی و جانبی کمتری به جا می گذارند، به عنوان جایگزینی مناسب هر روزه بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند .
از سوی دیگر، از مزایای استفاده از حشرات اینست که به راحتی و خیلی سریع با مواد پسماند و دورریز ارگانیک رشد می کنند و همین امر تا 60 درصد در کاهش مواد زائد تأثیر دارد . همچنین بقایای به جا مانده از آنها به عنوان کود قابل استفاده هستند.
در حال حاضر اتحادیۀ اروپا استفاده از خوراک حاوی پروتئین حشرات را باستثنای استفاده در خصوص ماهیان و آبزیان ،منع می کند اما همچنان که روز به روز و با انجام تحقیقات گسترده، اثربخشی و سلامت و فایدۀ استفاده از این منبع در خوراک حیوان آشکارتر می گردد انتظار می رود که استفاده از حشرات در خوراک طیور هم مجاز گردد به ویژه اینکه خود طیور هم از حشرات در کنار خوراک استفاده می کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com