استفاده از هورمون برای مرغداری‌ها به صرفه نیست

استفاده از هورمون برای مرغداری‌ها به صرفه نیست
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: استفاده از هورمون برای مرغداری‌ها به صرفه نیست.
به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، عباس سرحدی اظهار داشت: استفاده از هورمون برای مرغداری‌ها به صرفه نیست و اداره کل دامپزشکی استان کرمان نسبت به این مورد حساس است.
بنابراین گزارش، پس از درج خبری با عنوان "هورمون‌های گوشت مرغ موجب بلوغ زودرس می‌شود" به نقل از معاون شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر در خبرگزاری فارس سرپرست این شبکه با ارسال نامه‌ای به توضیح درباره این خبر پرداخت که متن نامه به شرح ذیل است.
با توجه به درج خبری با عنوان "هورمون‌های گوشت مرغ موجب بلوغ زودرس می‌شود" در تاریخ 27 تیر ماه سال جاری در خبرگزاری فارس به استحضار می‌رساند هرگونه مصرف آنزیم طی پروسه تولید مرغ ممنوع است.
همچنین با توجه به دقت و حساسیت اداره کل دامپزشکی استان کرمان بر این مورد و عدم صرفه اقتصادی در استفاده از هورمون برای مرغداری‌ها بدینوسیله با تکذیب اعلام وجود هورمون در گوشت مرغ توسط کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر خواهشمند است، دستور فرمایید، طبق قانون مطبوعات این تکذیبیه در اسرع وقت ذیل خبر مذکور درج شو

 
نظرات شما
  •  

    دکتر کریم دیلمقانی گفت : ۹۱/۰۴/۲۹

    واقعا برای چنین کارشناسان بیسوادی متاسفم .کجای دنیا آنزیم جز دسته ی هورمونها قرار میگیرد. هورمونها در طیور اصولا قابل استفاده نیستند زیرا بر خلاف تمام حیوانات هورمون رشد در طیور بجای تولید گوشت تولید چربی را در بدن افزایش میدهد وقابل ذکر است که با اختصاص انرژی تولید یک کیلو چربی از طریق هورمون رشد در حالت عادی میتوان 5کیلو گوشت تولید نمود .بنابراین از طریق این سایت خواهشمندم این مطلب را به گوش تمام هموطنان برسانید که نه در ایران بلکه در هیچ کشوری از هورمون برای تولید تجاری گوشت استفاده نمیشود.

    پاسخ...
  •  

    یزدانی گفت : ۹۱/۰۴/۲۹

    قبلا نیز خبرهایی در مورد تکذیب هورمون در مرغ از این سایت منتشر شده که خود این اخبار در اذهان عمومی ایجاد شک و تردید میکند
    شایسته است ITP محترم اخباری که از پایه و اساس ریشه ندارد را منتشر نسازد
    زیرا سطح ارزشی علمی و اطلاع رسانی سایت زیر سوال خواهد رفت!
    با تشکر
    مهندس یزدانبخش

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com