استان‌های تامین‌کننده تخم مرغ کردستان به تعهد خود پایبند نیستند

استان‌های تامین‌کننده تخم مرغ کردستان به تعهد خود پایبند نیستند

رییس سازمان بازرگانی کردستان عامل اصلی کمیاب شدن تخم مرغ در بازارهای این استان را پایبند نبودن استان‌های تامین‌کننده تخم مرغ نسبت به تعهدات خود اعلام کرد.
" محمد محسنی " روز پنج شنبه در گفت و و با ایرنا افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده از سوی وزارت بازرگانی، استان‌های آذربایجان شرقی، قم و همدان به عنوان استان‌های تامین‌کننده تخم مرغ کردستان مشخص شده‌اند در حالی که برخی از آن‌ها به تعهد خود عمل نمی‌کنند.
به گفته وی برخی از این استان‌ها هم اکنون تخم مرغ تولیدی خود را به تهران ارسال کرده و از فروش آن به کردستان خودداری می‌کنند.
وی اظهار داشت: مصرف تخم مرغ کردستان روزانه حدود ‪ ۳۶‬تن بوده که فقط پنج تن در داخل استان تولید می‌شود و بقیه آن از طریق استان‌های مذکور تامین می‌شود.
محسنی افزود: خودداری استان‌های تامین‌کننده از فروش تخم مرغ به کردستان موجب گرانی بی‌سابقه این محصول در بازارهای استان شد.
به گفته وی هم اکنون هر عدد تخم مرغ در بازارهای استان کردستان یک هزار ریال به فروش می‌رسد که نسبت به یک ماه گذشته ‪ ۴۰۰‬ریال افزایش نشان می دهد.
وی گفت: به منظور کنترل بازار قرار شد که تخم مرغ به صورت کیلویی از قرار هر کیلوگرم ‪ ۹۵۰‬تومان عرضه شود.
وی از مردم استان خواست تخم مرغ را به صورت کیلویی خرید کرده و هرگونه تخلف در این مورد را به ادارات بازرگانی شهرستان خود اطلاع دهند.

 
کلمات کلیدی ذخيره
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com