از ورود گوشت منجمد جلوگیری می‌شود

از ورود گوشت منجمد جلوگیری می‌شود

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با داشتن برخی زیرساختها ظرفیت‌های مناسبی برای تنظیم بازار کشور دارد.
، محمدعلی ضیغمی با اشاره به اینکه ظرفیت کشتارگاهی، بسته بندی و پرواربندی بسیار خوبی در سیستان و بلوچستان ایجاد شده اظهار کرد: دولت تاکید کرده که باید از حداکثر ظرفیت دامی این استان در تنظیم بازار مصرف کشور استفاده شود و در این راستا، ما به جد دنبال اجرایی کردن مصوبه دولت هستیم و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه ما می خواهیم از ورود گوشت منجمد جلوگیری کنیم، افزود: باید تولید داخلی و دام بومی در کشور تقویت شود.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های دامی و صنایع جنبی شامل کشتارگاهای صنعتی و بسته بندی این استان اعلام کرد: با توسعه واحدهای پرواربندی، علاوه بر احیاء دام بومی، این استان می تواند نیازهای کوتاه مدت و بلندمدت گوشت کشور را به خوبی تامین کند.
علی‌محمد آزاد افزود: صنعت دام بومی، هزاران فرصت شغلی را به صورت مستقیم برای مردم استان ایجاد خواهد کرد.
وی با تاکید بر ساماندهی ورود دام از مرزهای سیستان و بلوچستان خواستار برنامه ریزی لازم و ساز و کارهای مناسب برای جلوگیری از قاچاق دام و کنترل بیماریهای احتمالی دامی از سوی تمامی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط از جمله سازمان دامپزشکی، وزارت بازرگانی و جهادکشاورزی شد.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در راستای حفظ منافع ملی و جلوگیری از وارد آمدن خسارت احتمالی به دام داخلی، با قاچاق واردات دام همچون مواد مخدر به شدت برخورد می شود.
وی افزود: در سال جاری علی رغم همه مشکلات توانستیم به‌صورت مقطعی در تنظیم بازار گوشت قرمز کشور نقش فعالی داشته باشیم که از این پس با توجه به مصوبه دولت، ‌توسعه و تقویت کشتارگاهای صنعتی جنبی آن مراکز پرواربندی و نیز استقرار نیروهای لازم دامپزشکی، سیستان و بلوچستان می تواند بخش مهمی از نیازهای کشور را تامین کند

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com