از سرگیری مذاکرات برای صادرات مرغ به روسیه

از سرگیری مذاکرات برای صادرات مرغ به روسیه
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خراسان رضوی گفت: مذاکرات برای صادرات مرغ به روسیه را از سر خواهیم گرفت.
علی مظفری با اشاره به اینکه روسیه از کشور‌های اروپایی مرغ وارد نمی‌کند، اظهار کرد: هر چند روسیه نیازمند مرغ است، اما هنوز صادرات مرغ به روسیه انجام نشده است.
وی با بیان مشکلات پیش‌روی صادرات مرغ به روسیه، ادامه داد: کشور روسیه استانداردهایی را برای کشتارگاه‌ها تعریف کرده‌ که ما هنوز به آن‌ها نرسیده‌ایم.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در استان دو نوع کشتارگاه اتوماتیک و دستی داریم، افزود: تیم بازدیدکننده کشتارگاه‌های استان خواستار کشتارگاه‌هایی با دستگاه‌های تمام اتوماتیک هستد.
مظفری آنفلوآنزای طیور را علت دیگر عدم صادرات مرغ به روسیه دانست و اضافه کرد: در حال حاضر سازمان دامپزشکی، کشور را پاک و عاری از هر گونه بیماری اعلام کرده است و مذاکرات برای صادرات مرغ به روسیه را از سر خواهیم گرفت.
وی با اشاره به اینکه زمان صادرات مرغ به روسیه مشخص نیست، ادامه داد: مرغ خراسان رضوی به عراق، افغانستان و کشورهای آسیای میانه و همچنین آبزیان استان از قبیل ماهی و میگو به روسیه صادر می‌شوند.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خراسان رضوی با تاکید بر نقش بخش‌های دولتی در خصوص صادرات مرغ به روسیه، تصریح کرد: اگر بخشی‌های دولتی و مجموعه‌هایی که کار صادراتی انجام می‌دهند‌، جدی‌تر عمل کنند صادرات مرغ به این کشور ظرف دو ماه آینده شروع می‌شود، چرا که مرغ استان دارای استاندارد‌های صادراتی است.
مظفری مطرح شدن شایعات بی‌اساس را در مورد وجود هورمون در مرغ‌ها یک عامل موثر در حوزه مصرف و صادرات این محصول دانست و خاطرنشان کرد: هرچند سازمان دامپزشکی و اتحادیه‌های ذیربط پیگیری و اعلام کردند که در تولید گوشت مرغ هورمون مصرف نمی‌شود، اما موج خبری اولیه در مصرف داخلی و حتی صادرات این محصول موثر بود.
وی با اشاره به این که بین 15 تا 20 درصد، مازاد تولید مرغ نسبت به مصرف داخل داریم، گفت: در زمینه تولید مرغ هیچ مشکلی نداریم و می‌توانیم این مقدار مازاد بر مصرف را صادر کنیم.
مدیر اتحادیه مرغداران گوشتی خراسان رضوی ادامه داد: مرغ‌های منجمد تحویل شرکت‌های پشتیبانی امور دام می‌شوند و در آنجا نگهداری می‌شوند. مرغ‌های منجمد تا یک سال ماندگاری دارند و وقتی تاریخ انقضاء آنها نزدیک می‌شوند، شرکت‌های پشتیبانی آنها را به قیمت پایین‌تر وارد بازار می‌کند و بخشی از نیاز بازار برطرف می‌شود، در نتیجه خریداران گوشت گرم مرغ کاهش پیدا می‌کنند‌ که سبب عرضه مازاد نسبت به تقاضا می‌شود.

‌ 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com