از رشد تولید تخم‌مرغ در قزوین تا اخطار مجلس به وزیر جهاد کشاورزی

از رشد تولید تخم‌مرغ در قزوین تا اخطار مجلس به وزیر جهاد کشاورزی
این هفته مانند هفته‌های گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در بازار قزوین ۸۵ هزار تومان بود. همچنین هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ نیز ۱۱۵ تا ۱۲۵ هزار تومان به مشتریان عرضه شد. علی رمضانپور، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در هفته گذشته از رشد ۲۸ درصدی تولید تخم‌مرغ در واحدهای تولیدی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری ۸۱ هزار تن تخم‌مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار این استان تولید شده که این رقم در سال گذشته ۶۳ هزار تن بوده است. هم‌اکنون ۶۸ واحد مرغ تخمگذار در استان قزوین فعال است که ظرفیت تولید آن‌ها ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه است.

اخطار مجلس به وزیر جهاد کشاورزی
حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته ضمن اشاره به گرانی گوشت قرمز و مرغ در بازار بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت گوشت قرمز و مرغ دائماً در حال افزایش است، فرصت یک هفته‌ای به وزارت جهاد کشاورزی و سایر مسئولان مربوطه می‌دهیم تا در خصوص کنترل بازار و ایجاد ثبات در قیمت گوشت و مرغ تصمیمات درستی را اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: در صورت عدم توجه وزیر جهاد کشاورزی به وضعیت بازار گوشت و مرغ و عدم بازگرداندن قیمت‌ها، برای وی تصمیم‌گیری خواهیم کرد. قیمت گوشت قرمز هر روز در حال افزایش بوده و هم‌اکنون به حدود هر کیلو ۷۰۰ هزار تومان رسیده است، ما نمی‌توانیم شاهد رشد قیمت‌ها و کوچک شدن سفره مردم باشیم اما برای این موضوع کاری نکنیم.

علیرضا پیمان‌پاک، قائم مقام وزیر کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار در پاسخ به اینکه قیمت گوشت گوسفندی تا ۷۰۰ هزار تومان پیش رفته، عنوان کرد: گوشت ۷۰۰ هزار تومانی برای فروشگاه‌های بالای شهر است و قیمت گوشت قرمز بین ۶۰۰ تا ۶۲۰ هزار تومان است.

در هفته‌ای که گذشت قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در بازار قزوین ۶۳۰ تا ۶۵۰ هزار تومان و قیمت هر کیلو گوشت گوساله نیز ۵۷۰ تا ۵۸۰ هزار تومان بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com