از این پس تخم‌‏مرغ ذخیره‌‏سازی نمی‌‏شود

از این پس تخم‌‏مرغ ذخیره‌‏سازی نمی‌‏شود
از این پس اتحادیه مرکزی مرغ‌‏داران میهن نسبت به ذخیره‌‏سازی تخم‌‏مرغ وارد عمل نمی‌‏شود.
علیرضا مختاری, مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ‌‏داران میهن, درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کار ایران، ایلنا, با اعلام این خبر گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان 2 هزار و 500 تن تخم‌‏مرغ با قیمت عمده‌‏فروشی 680 تومان در غرفه‌‏های میادین میوه و تره‌‏بار تهران توزیع شد و هر کیلوگرم تخم‌‏مرغ با قیمت 720 تومان در اختیار مصرف‌‏کنندگان قرار گرفت.
وی، با بیان مطلب فوق افزود: با گذشت بیش از نیمی از ماه مبارک رمضان هر کیلوگرم تخم‌‏مرغ در میادین میوه و تره‌‏بار با قیمت 740 تومان عرضه می‌‏شود.
مختاری ، با اعلام این‌‏که از این پس تخم‌‏مرغ ذخیره‌‏سازی نمی‌‏شود, ادامه داد: حدود 4 هزار تن تخم‌‏مرغ به مرور زمان وارد بازار مصرف شد و در حال حاضر با رویارویی ماه مبارک رمضان, این ذخیره رو به اتمام است و قصد داریم از این پس دیگر نسبت به ذخیره‌‏سازی تخم‌‏مرغ اقدام نکنیم.
وی, با بیان مطلب فوق, افزود: ذخیره‌‏سازی تخم‌‏مرغ اقدامی بود که با همکاری بخش دولتی انجام می‌‏شد ؛ ولی از آنجایی که این مشارکت بدون نتیجه است ؛ لذا تصمیم داریم ذخیره‌‏سازی تخم‌‏مرغ را به انجام نرسانیم.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ‌‏داران میهن, در رابطه با کاهش قیمت مرغ از 1800 تومان به 1700 تا 1750 تومان, اظهارداشت: در حال حاضر شرایط آب و هوایی نسبت به ماه‌‏های گذشته خنک‌‏تر شده و از سویی جوجه‌‏ریزی مناسب در حال انجام است. ضمن آن‌‏که ازدحام و فشار از خرید مرغ کاسته شده که با توجه به پایین آمدن میزان مصرف باید در شرایط کنونی دولت جهت تنظیم بازار وارد عمل شود.
وی, با اشاره به عدم سیاست‌‏گذاری صحیح در تنظیم بازار مرغ و تخم‌‏مرغ از سوی دولت, عنوان کرد: سیاست‌‏گذاری دولت در امر تنظیم بازار مرغ و تخم‌‏مرغ نادرست است ؛ لذا واگذاری امور این صنعت در اختیار تشکل‌‏ها و مرغ‌‏داری‌‏ها امری ضروری است ؛ زیرا علاوه بر رفع مشکلات این صنعت تنظیم بازار محقق می‌‏شود.
مختاری, با اشاره به صادرات روزانه حدود 40 تا 50 تن تخم‌‏مرغ, خاطرنشان کرد: تاکنون 650 تا 700 هزار تن مرغ و حدود 350 هزار تن تخم‌‏مرغ در کشور به تولید رسیده, در حالی که ذخیره تخم‌‏مرغ وجود ندارد و ذخیره مرغ نیز بسیار محدود است و تا پایان ماه مبارک رمضان مابقی ذخیره مرغ وارد بازار مصرف می‌‏شود.
وی, در پایان میزان جوجه‌‏ریزی را 65 میلیون قطعه در ماه اعلام کرد.
گفتنی است, در ابتدای ماه مبارک رمضان مقرر بود؛ در صورت فراهم شدن امکاناتی از سوی سازمان میادین و میوه‌‏ و تره‌‏بار, تخم‌‏مرغ با قیمت عمده‌‏فروشی 680 تومان در این میادین توزیع شود.
 
کلمات کلیدی ذخيره خرید تضمينی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com