از ابتدای سال تاکنون هیچ نهاده دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار نگرفته

از ابتدای سال تاکنون هیچ نهاده دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار نگرفته
تحلیل - اکونیوز:دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با اعلام اینکه میانگین قیمت گوشت مرغ در سال جاری دو هزار و 400 تومان خواهد بود، تصریح کرد: 500 میلیارد تومان یارانه برای تولید گوشت مرغ در سال جاری به قیمت هزار و 850 تومان لازم است چراکه قیمت ذرت 235 تومان پیش‌بینی شده در طرح ساماندهی به 330 تومان و سویا 340 تومان به 550 تومان در سال جاری افزایش یافته است، علاوه بر اینکه هزینه‌های کارگری براساس مصوبه وزارت کار افزایش یافته و هزینه‌های حمل‌ و نقل نیز 5/2 برابر شده است.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،"علی آذروش" گفت: تا زمانی که براساس پیش‌بینی‌ طرح ساماندهی، مواد اولیه تولید با یارانه‌های دولتی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام تامین شد گوشت مرغ به مبلغ عنوان شده در طرح (کیلویی هزار و 850) در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفت، همچنین بخش اعظم مرغ منجمد عرضه شده به بازار با یارانه‌های دولتی تولید شد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هیچ نهاده دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار نگرفته و تولید مرغ با تامین خوراک از بازار آزاد صورت گرفته است، تصریح کرد: هزینه تولید هر کیلوگرم مرغ زنده با افزایش هزینه‌های تولید هزار و 700 تومان است که با احتساب هزینه‌های کشتار توزیع و ... کیلویی دو هزار و 400 تومان به بازار مصرف عرضه خواهد شد البته در صورت کاهش یا افزایش هزینه تمام شده تولید، این مبلغ تغییر خواهد کرد.
آذروش با پیش‌بینی تولید یک میلیون و 550 هزار تن گوشت مرغ در سال جاری، اظهار کرد: با توجه به روند افزایش قیمت گوشت قرمز میزان تولید باید افزوده شود تا نیاز مردم به گوشت مرغ تامین شود.
دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی پرداخت 500 میلیارد تومان یارانه به بخش تولید را غیرمنطقی دانست و اظهار کرد: دولت باید مراکزی برای عرضه‌ مرغ یارانه‌ای همچون بازار میوه و تره‌بار در نظر گیرد، چراکه اعمال این سیاست باعث هدفمند شدن یارانه‌ها و همچنین اعمال حداقل فشار و ضرر به قشر کم درآمد جامعه خواهد شد.
وی در پایان تاکید کرد: اگر بخشی از یارانه‌ها به صورت وام بدون بهره در جهت به‌سازی و افزایش بهره‌وری و مجهز کردن واحدهای تولیدی هزینه شود قطعا هزینه‌های تولید، ضایعات و تلفات کاهش خواهد یافت که نهایتا باعث کاهش قیمت و افزایش کیفیت محصول خواهد شد.
 
کلمات کلیدی ذرت کنجاله نهاده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com