ارزانی در کار نیست

ارزانی در کار نیست
در حالی که دولت با تامین اعتبار و تعیین مباشران توزیع از ماه گذشته درصدد پائین آوردن قیمت‌ نهاده‌ها است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که همچنان قیمت ها با نافرمانی قصد پایین آمدن ندارند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی قیمت‌ نهاده‌های بخش کشاورزی دو ماه فروردین و اردیبهشت سال جاری نشان می‌‌دهد، همچنان تعداد زیادی از نهاده‌های موثر در تولید سیر افزایشی قیمت دارند.
این گزارش حاکی است کنجاله سویا داخلی و خارجی در ماه اردیبهشت نسبت به فروردین افزایش 12 درصدی را تجربه کرده است. هر کیلوگرم کنجاله سویا در ماه فروردین  12 هزار و 345 ریال بوده که در اردیبهشت به 13 هزار و 806 ریال رسیده است. همچنین کنجاله سویای خارجی نیز از 12 هزار و 421 ریال فروردین به 13 هزار و 925 ریال در اردیبهشت افزایش یافته است.
براساس این گزارش همچنین مکمل گوشتی در اردیبهشت‌ به قیمت 19 هزار و 960، تفاله چغندر 5 هزار و 229، کنجاله تخم پنبه بهشهر 7 هزار و 739، کنجاله تخم پنبه علی‌آباد 7 هزار و 544 ، سبوس برنج 2 هزار و 678، دان آماده تخمگذار 6090، دان آماده گوشتی 7249 و مکمل دامی 11 هزار و 500 ریال عرضه شده که نسبت به فروردین افزایش قیمت داشته است.
همچنین برخی از نهاده‌ها مانند ذرت داخلی و خارجی، جو داخلی و خارجی، گندم، مکمل تخم‌گذار، گاه گندم، سبوس گندم، ملاس  کنسانتره دامی نیز با کاهش جزئی قیمت مواجه بوده است.
ماه گذشته در پی افزایش افسارگسیخته قیمت نهاده‌های دامی در کشور که افزایش قیمت گوشت و مرغ و مواد پروتئینی را در کشور باعث شد دولت با اختصاص اعتبار و تعیین مباشران توزیع در صدد کاهش قیمت است. بطوری که طبق تفاهمنامه وزارت صنعت با اتحادیه دامداران سراسری 300 هزار تن کنجاله سویا، ذرت و جو قرار است در کشور توزیع شود و همچنین طبق تفاهمنامه با اتحادیه سراسری به میزان نیاز دامداران علوفه دامی قرار است توزیع شود تا به گفته نماینده تولیدکنندگان قیمت شیر به کیلویی 630 تومان کاهش یابد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com