ارزآوری ۶ میلیون دلاری صادرات پا و پنجه مرغ از اصفهان

ارزآوری ۶ میلیون دلاری صادرات پا و پنجه مرغ از اصفهان
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: صادرات بیش از ۳ هزار تن پا و پنجه مرغ از استان اصفهان به خارج از کشور، ۶ میلیون دلار ارز آوری برای این استان به همراه داشت.
سید اکبر حسینی اظهار کرد: این میزان ارزآوری در سال 92 ، با صادرات بیش از 3 هزار و405 تن پا و پنجه مرغ از استان اصفهان به خارج از کشور به دست آمد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصول پا و پنجه مرغ در کشور بوده، افزود: پارسال 3 هزار تن پای مرغ و 405 تن پنجه مرغ به کشورهای ویتنام، چین و هنگ کنگ صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.5 برابر  افزایش یافته است.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه تولید این محصول زمینه اشتغال 120 نفر را فراهم کرده، گفت: در سال 91 هم بیش از هزار و 800 تن پا و پنجه مرغ از استان اصفهان به خارج از کشور صادر شد.
حسینی به کشتار سالانه حدود 60 میلیون قطعه مرغ در استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: پنجه و پای مرغ درتامین کلسیم بدن، تقویت حافظه، درمان بیماری‌های مفصلی در خانم‌ها و آقایان و پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان موثر است.
وی گفت: سیرابی و پشم گوسفند، پودر شیر، شیر خشک و عسل از دیگر محصولات صادراتی دامی خوراکی و غیر خوراکی از استان اصفهان به کشورهای خارجی به ویژه حاشیه خلیج فارس است.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان همچنین بیان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های دولت در افزایش صادرات غیرنفتی، در تلاش هستیم با اجرای برنامه مدون و منظم و برداشتن گام‌های موفق در رفع مشکلات موجود، زمینه تشویق سرمایه‌گذاران به صادرات گوشت و فرآورده‌های خام دامی خوراکی و غیرخوراکی فراهم شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com