اردبیل 8 درصد جوجه یک روزه کشور را تامین می‌کند

اردبیل 8 درصد جوجه یک روزه کشور را تامین می‌کند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل هم‌اکنون تامین‌کننده و تولید کننده هشت درصد نیاز کشور به جوجه یک روزه است.
عادل عبد ایمانی - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل - در جلسه اتاق فکر مشاوران حوزه کشاورزی اردبیل اظهار داشت: این افتخار خوبی برای استان اردبیل است که بخشی از نیاز اولیه گوشت سفید را تامین کرده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل حمایت از تولید‌ کنندگان را سیاست جدی جهاد کشاورزی در سال جاری اعلام کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران این بخش در حوزه‌های اعتباری و آموزشی حمایت می‌کند. 
عبدایمانی در ادامه فعالان بخش خصوصی جهاد کشاورزی را پیشتازان عرصه خودکفایی در سال جهاد اقتصادی معرفی کرد و گفت: حرکت در این سنگر باید هوشمندانه و مطابق با نیاز جامعه باشد. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با قدردانی از شکل‌گیری سه اتاق فکر در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری خاطرنشان کرد: سر دسته توسعه همه این بخش‌ها فعالیت گسترده در بخش کشاورزی و توجه جدی به صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی است. 
در این جلسه یکی از تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ در اردبیل نیز در سخنانی اظهار داشت: با روش‌های ساده می‌توان هزینه مربوط به مصرف سوخت را در مرغداری‌ها به صفر رساند تا سودآوری این بخش بیشتر باشد. 
داوود نوری خاطرنشان کرد: با اجتناب از دادن وام‌های بی‌حد و حساب و با توجه و تمرکز به آموزش فعالان این بخش می‌توانیم استان اردبیل را به قطب تولید مرغ یک و یک و نیم کیلویی تبدیل کنیم. 
این تولید کننده نمونه استان اردبیل با انتقاد از نحوه تولید مرغ در برخی مرغداری‌ها با استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز و تزریق آمپول‌های سرطان‌زا گفت: خط تولید مرغ یک تا 1.5 کیلو را با طمع و مزه طبیعی به زودی راه‌اندازی می‌کنیم تا مردم استان بتوانند با اطمینان بیشتر از این محصول استفاده کنند. 
وی توجه به بسته‌بندی را در امر صادرات بسیار حیاتی و ضروری اعلام کرد و افزود: واحد تولیدی ما علاوه بر کاهش هزینه‌های سوخت با تکیه بر علوم و فنون جدید توانسته است در کاهش هزینه‌های جانبی دیگر نیز موفق باشد. 
نوری از مسئولان جهاد کشاورزی خواست موانع غیر قانونی را از جلوی پای تولید کنندگان بردارند تا تولید کننده بتواند محصولی مناسب و مرغوب روانه بازار کند. 
این تولید کننده نمونه استان اردبیل خاطرنشان کرد: با تعدیل مصرف 6‌هزار لیتر گازوئیل در روز در مرغداری‌ها می‌توان روزانه 21 میلیون تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. 
به گزارش فارس از اردبیل، در این جلسه ساعد اردبیلی تولید کننده نمونه بذر سیب زمینی نیز با انتقاد از افزایش سرسام‌آور قیمت سوخت گفت: با احتساب هزینه‌های کارگر و سوخت، امروز دو تولید کننده بذر سیب زمینی به مرز ورشکستگی رسیده‌اند و باید به صورت منطقی از آنها حمایت کرد. 
اردبیلی تصریح کرد: هر چند در دنیا یک درصد هزینه‌ها مربوط به تامین سوخت است اما این رقم در کشور ما بیش از 35 درصد است. 
وی نبود بازار مناسب را نیز از دیگر مشکلات تولید کنندگان بذر سیب‌زمینی در استان اردبیل اعلام کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com