ارایه بیمه رایگان برای مقابله با تب برفکی

ارایه بیمه رایگان برای مقابله با تب برفکی

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: با تدوین طرح بیمه عوامل فاجعه آمیز امکان بیمه رایگان دام ها در مقابل تب برفکی فراهم شده است.
به گزارش موج، به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزی مهندس محمد حسین صفرپورطاهر قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با اعلام این خبر اظهار داشت: صندوق بیمه کشاورزی به منظور حمایت نظام مند از بخش کشاورزی 121 فعالیت در زیر بخش های زراعت، باغبانی، دام، ماکیان و آبزیان، منابع طبیعی را تحت پوشش قرار داده است.
وی افزود: در بیمه دام سنگین در کنار عوامل خطری چون اختلالات عمومی اندام های حرکتی، بیماری های داخلی و آسیب ها، بیماری های متعدد ناشی ازعوامل طبیعی غیر قابل پیشگیری از جمله بیماری های عفونی را نیز تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار داده است.
صفرپور طاهر ادامه داد: بیماری تب برفکی (FMD) که هر از چندگاهی دوره بازگشت دارد و بروز آن موجب کاهش تولید گوشت وشیر در کشور می شود ، به عنوان یک بیماری عفونی مورد حمایت صندوق بیمه قرار دارد.
وی اظها رداشت: علاوه براین پوشش بیمه ای موجود در خصوص بروز و شیوع سویه جدید بیماری تب برفکی و تلفات ناشی از آن طرح جدیدی که در قالب بیمه حوادث فاجعه آمیز (Catastrophic Insurance) توسط صندوق بیمه تهیه و در مجمع عمومی آن به تصویب رسیده است.
قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: با این طرح امکان حمایت جدی تری از جمعیت گوسفند و بز و گاو به عنوان بخش مهم سرمایه دامی کشور و بهداشت عمومی هم میهنان را فراهم می آورد.
وی تصریح کرد: بر این اساس با توجه به سیاست های حمایتی دولت، طرحی با عنوان بیمه عوامل فاجعه آمیز (CAT) تهیه شده که می تواند جایگزین سایر روش های حمایت در رویارویی با حوادث غیر مترقبه باشد.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی به موارد ذیل از جمله مزایای این طرح ملی اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع فراگیر بیماری تب برفکی پوشش بیمه ای با حداکثر کمک دولت در نظر گرفته شده است و در این طرح وجهی پرداخت نمی کنند.
وی افزود: این طرح آرامش خاطر دامداران را فراهم کرده و با توجه به فراگیر بودن نوع پوشش، بهره مندی تمام دامداران از حمایت های دولت فراهم می شود.
صفرپور طاهر اظهار د اشت: در کنار این طرح امکان خرید بیمه نامه تکمیلی به منظور پوشش سایر عوامل خطر نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: سهولت اجرای کار و عدم نیاز به پلاک کوبی از دیگر مزایای این طرح می باشد.
گفتنی است اعتبار اجرای این طرح رقمی بالغ بر 240 میلیارد ریال می باشد که از محل اعتبارات بودجه مصوب سال 1389 تأمین شده است.
شایان ذکر است؛ بیماری تب برفکی، یک نوع بیماری ویروسی عفونی و به شدت واگیردار می باشد که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تولید دام و فرآورده های دامی محسوب می شود. مقاومت ویروس های بیماری تب برفکی در شرایط محیطی متفاوت بوده باعث زیان های کلان اقتصادی بابت درمان دام های مبتلا و در مواقعی قطعی تولید شیر را به همراه دارد. بنابراین سبب شده است که این بیماری جزء مهمترین بیماری های ویروسی دام محسوب گردیده و در رده اولین بیماری های گروه A (طبقه بندی بیماری های دفتر بین الملل بیماری های واگیر دام) قرار گیرد.

 
کلمات کلیدی بیمه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com