ارائه طرح اصلاح و نوسازی تاسیسات و تجهیزات واحدهای مرغداری دربودجه سال 87

ارائه طرح اصلاح و نوسازی تاسیسات و تجهیزات واحدهای مرغداری دربودجه سال 87
تحلیل - خبرگزاری موج - معاون اموردام و طیور وزارت جهاد کشاورزی در خصوص روند اجرایی شدن طرح اصلاح و نوسازی واحدهای مرغداری گفت: به منظور نوسازی و بهسازی واحدهای مرغداری در کشور طرحی تهیه شده که امید است این طرح در لایحه بودجه سال 87 منظور شود و درسال 88 این طرح دارای اعتبار مشخصی شود.
به گزارش خبرنگار موج، نظام الدین سجادی معاون امور دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی  اظهارداشت: بر اساس برنامه چهارم توسعه میزان تولید مرغ باید به بیش از یک میلیون و 500هزارتن و تخم مرغ به 900 هزارتن افزایش یابد که پتانسیل این میزان تولید در کشور وجود دارد.
وی ظرفیت کشور برای تولید مرغ را حدود یک میلیون و 905 هزار تن اعلام کرد و گفت:‌ براساس برنامه چهارم توسعه میزان تولید مرغ باید تا پایان این برنامه به یک میلیون و 605 هزار تن افزایش یابد.
سجادی به مشکلات دامداری ها اشاره کرد و افزود: قدیمی بودن و استهلاک واحدها و تاسیسات مرغداری از مشکلات اساسی آنها است، لذا نوسازی و به روز کردن تجهیزات مرغداری ها باید در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر 50 درصد مرغداری های کشور به نوسازی نیاز دارند تا با فراهم نمودن تجهیزات نوین برای آنها بتوان از ظرفیت های این واحدها حداکثر استفاده را نمود.
سجادی اضافه کرد: در صورت نوسازی واحدهای مرغداری حداقل می توان یک دوره جوجه ریزی در هر واحد اضافه کرد تا با اضافه شدن 02/0 درصد به وزن هر جوجه گوشتی میزان تولید از 58 کیلوگرم در متر مربع به 90 کیلوگرم افزایش خواهد یابد.
معاون امور دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی در خصوص روند اجرایی شدن طرح اصلاح و نوسازی واحدهای مرغداری بیان کرد: به منظورنوسازی و بهسازی واحدهای مرغداری در کشور طرحی تهیه شده که امید است این طرح در لایحه بودجه سال 87 منظور شود و در سال 88 این طرح دارای اعتبار مشخصی شود.
وی میزان تسهیلات مورد نیاز برای مرحله اول اجرای این طرح را حدود 500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:‌ قطعا برای اجرای این طرح نیاز به ا عتبار جداگانه ای است و امید است اعتبار مذکور درسال آینده به طور کامل دریافت شود.
سجادی استفاده حداکثر از ظرفیت های مرغداری کشوررا از جمله محورهای اصلی این طرح دانست و تصریح کرد:‌ در حال حاضر حدود 50 درصد ازمرغداری های کشور نیاز به نوسازی دارند و لازم است که تجهیزات مورد نیاز مرغداری ها متناسب با شرایط روز شود.
 
کلمات کلیدی تاسیسات و تجهیزات
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com