ارائه خدمات دامپزشکی رایگان به دامداران فهرج

ارائه خدمات دامپزشکی رایگان به دامداران فهرج
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: همزمان با هفته دامپزشکی خدمات دامپزشکی رایگان به دامداران فهرج ارائه می‌شود.
مهدی بمان‌دشتی امروز در فهرج اظهار داشت: به مناسبت هفته دامپزشکی خدمات دامپزشکی رایگان به دامداران بخش‌های نگین‌کویر و بخش مرکزی فهرج ارائه می‌شود.
وی عنوان کرد: دامداران می‌توانند برای معاینه رایگان دام‌های خود در روزهای 10 و 11 مهر ماه به مرکز درمانی دامپزشکی مراجعه کنند.
بمان‌دشتی ابراز داشت: همزمان با هفته دامپزشکی دوره‌های آموزشی در بخش‌های نگین‌کویر و بخش مرکزی فهرج برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این هفته همچنین آموزش‌های لازم در زمینه نقش دامپزشکی در بهداشت و سلامت جامعه به دانش‌آموزان ارائه می‌شود و این قشر با بیماری‌های مشترک انسان و دام آشنا می‌شوند.
این مسئول شهرستان فهرج را یکی از قطب‌های دامپروری و دامداری استان کرمان برشمرد و با اشاره به نقش دامپزشکی در بهداشت و سلامت جامعه افزود: مهم‌ترین وظیفه این مجموعه مبارزه با بیماری‌های دامی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی است.
واکسینه 290 قلاده سگ بر علیه بیماری هاری در کرمان
همچنین رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان به خبرنگار فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 290 قلاده سگ بر علیه بیماری هاری واکسینه شدند.
محمدمهدی یزدانپناه هاری را یک بیماری ویروسی، حاد و کشنده ذکر کرد و با اشاره به اینکه بیماری هاری ویژه گوشتخواران اهلی و وحشی است، اظهار داشت: انسان و سایر حیوانات خونگرم پستاندار به طور تصادفی از طریق گزش به این بیماری مبتلا می‌شوند.
وی افزود: عمده‌ترین راه پیشگیری از این بیماری، واکسینه کردن سگ‌های خانگی و گله و معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد است.
یزدانپناه با بیان اینکه بیماری هاری تلفات و خسارات اقتصادی در دام ایجاد می‌کند، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 296 قلاده سگ علیه این بیماری در شهرستان کرمان واکسینه شدند.
وی افزود: با توجه به انجام واکسیناسیون به موقع و کنترل و پیشگیری تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری هاری در شهرستان کرمان گزارش نشده است.
یزدانپناه با اشاره به اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد راه‌های پیشگیری و مقابله با بیماری هاری افزود: تاکنون کارگاه‌های آموزشی متعددی در مورد این بیماری توسط شبکه دامپزشکی این شهرستان برای دامداران برگزار شده است.

 
نظرات شما
  •  

    رسول گفت : ۹۱/۰۷/۰۸

    قیمت مرغ در اهواز الان یک هفته میشه که (تا امروز 91/07/08 ) خرید کشتارگاه 32000 ریال می باشد .لطفا اصلاح کنید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com