ادامه روند صعودی قیمت مرغ

ادامه روند صعودی قیمت مرغ
وجود مشکلاتی مانند بالا رفتن هزینه تولید و اجبار مرغداران برای فروش مرغ ، هزار تومان زیر قیمت تمام شده در بازار و نارضایتی و سرخوردگی مرغداران ازعدم حمایت دولت باعث شده که تولیدکنندگان مرغ دیگر میلی به تولید مرغ نداشته باشند.
ابراهیم نکو، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس درباره دلایل بازار آشفته مرغ گفت: تمام این عوامل باعث خواهد شد تا قیمت در ماه های آینده به طور یقین روند صعودی به خود بگیرد و شرایط برای بازگشت احتمالی بحران دوباره مرغ فراهم شود.
وی با بیان اینکه مرغداران انگیزه ای برای جوجه ریزی ندارند و این مسئله می تواند به بحران مرغ در آینده ای نزدیک تبدل شود افزود : امیدوارم دولت آقای روحانی هرچه سریعتر فکری برای وضعیتی که اکنون رخ داده بکند.
نکو در پاسخ به این سوال که در حال حاضر مرغداران با چه ارزی خوراک مرغ تهیه می کنند گفت: در این باره اطلاع چندانی ندارم اما معتقدم اگر مرغدارن ارز ۱۲۲۶ تومانی هم از دولت بگیرند بازهم مشکلشان حل نمی شود ؛ چرا که مشکل مرغداران فقط گرفتن و نگرفتن ارز مرجع و یا آزاد نیست ؛ مشکل تولیدکنندگان فراتر از موضوع ارز است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به گرفتاری های دولت گذشته در اعطای نهاده به تولیدکنندگان گفت : باید نهاده ها به صورت نرخ آزاد در اختیارتولیدکنندگان قرارگیرد اما قبل از آن دولت باید اقدامات لازم و مناسب برای حمایت از مرغداران را صورت دهد تا مشکلی بابت این قضیه پیش نیاید.
نکو در ادامه با بیان اینکه با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها شاهد نتیجه ای نبودیم که انتظار داشتیم به تراز گفت: قدرت خرید مردم در این مدت به شدت پایین امده  و این افزایش های ناگهانی در قیمت مرغ و تخم مرغ می تواند وضعیت اقشار آسیب پذیر را بدتر از گذشته کند.

 
نظرات شما
  •  

    دکتر قاسم زاده گفت : ۹۲/۰۶/۲۷

    این دعوای نرخ ارز نهاده ها تنها به ضرر مرغدار تمام شده و در نهایت مرغدار دان را به قیمت چند برابر جهانی میخرد و اگر مابه التفاوتی برای نرخ ارز پرداخت شود به جیب وارد کننده و دلال میرود. سخنان این نماینده مجلس بسیار زیباست آنجا که میگوید نرخ ارز آنقدر مهم نیست که دیگر مسائل اهمیت دارد. ذرت کیلویی 18 سنتی حتی با دلار 2500 تومانی بیش از 450 تومان نمیشود چرا به قیمت 1200 تومان بدست مرغدار میرسد؟؟؟ تا وقتی قیمت مرغ بازار را عرضه و تقاضا تعیین کند نه قیمت تمام شده، وضع همین است.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com