ادامه روند تولید مرغ منوط به تامین دان مورد نیاز است

ادامه روند تولید مرغ منوط به تامین دان مورد نیاز است
حسین مقدم نیا خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی مرغداری تنها از 70 درصد ظرفیت خود استفاده می کنند و ظرفیت تولیدی قابل توجهی در این بخش وجود دارد که اگرهفته ای دو تا سه کشتی نهاده تولید به کشور وارد نشود ، روند تولید مرغ با شرایطی غیر قابل پیش بینی مواجه خواهد شد .
وی اظهارکرد: میزان تولید گوشت سفید درسال 90 ،یک میلیون و 650 هزارتن بوده است که درسال جاری به یک میلیون و 800هزارتن افزایش خواهد یافت .
رییس اتحادیه تولید کنندگان مرغ  گوشتی خاطرنشان کرد: برای افزایش 15هزارتنی تولید گوشت در سال جاری نیاز به سرمایه گذاری بیشتر و تامین نقدینگی برای واحدهای تولیدی وجود دارد .
مقدم نیا تصریح کرد: جوجه ریزی بهمن و اسفند سال گذشته از دیگر ماههای سال بیشتر بوده است و به همین دلیل هنوز کمبودی در بازار دیده نشده است .
وی با اشاره به درخواست اتحادیه برای انجام جوجه ریزی توسط واحدهای تولیدی به منظور نظم بخشی به تولید مرغ گفت : آنچه مهم است اینکه انجام جوجه ریزی توسط واحدهای تولیدی مرغ می تواند نظم مناسب تری به تولید و برنامه ریزی صادرات به بخش خصوصی دهد .
رییس اتحادیه تولید کنندگان  گوشتی عنوان کرد: افزایش قیمت حاملهای انرژی حداقل 100 تومان به قیمت تمام شده تولید مرغ افزوده است و با وجود قول مساعد دولت برای جبران بخشی از هزینه های تمام شده تولید پس از هدفمندی وعده ها محقق نشده است و درحال حاضرنیز تولید و قیمت های مناسب نیاز به حمایت و برنامه ریزی دارد.
وی گفت : بخش عمده ای از طبقه متوسط جامعه از گوشت مرغ برای تامین پروتئین خود استفاده می کند و عدم تامین نهاده های تولید گوشت مرغ را برای این طبقه جامعه گران خواهد کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com