اداره‌کل دامپزشکی به عرضه‌کنندگان غیرمجاز دام هشدار داد

اداره‌کل دامپزشکی به عرضه‌کنندگان غیرمجاز دام هشدار داد
همزمان با فرا رسیدن عید قربان و در جهت انجام بهینه سنت حسنه قربانی، عرضه بهداشتی دام عید قربان در خراسان رضوی در میادین تحت نظارت دامپزشکی صورت می‌گیرد و اکیپ‌های نظارتی شهرداری سایر نهادهای ذیربط با عرضه غیرمجاز برخورد می‌کنند.
از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان با اعلام این مطلب گفت: با کمک دستگاه قضایی، تعزیرات حکومتی استان و شهرداری‌ها با مراکز غیرمجاز عرضه دام در مشهد و دیگر نقاط استان پلمپ و دام این‌گونه مراکز به کشتارگاه اعزام خواهد شد.
دکتر جعفر عطارباشی افزود: در تمامی میادین دام تعیین شده در مشهد و دیگر شهرستان‌های استان که با نصب پرده مشخص خواهند شد، کارشناسان دامپزشکی بر سلامت دام‌های موجود در آن‌ها نظارت می‌کنند تا از بروز عوارض احتمالی و مخاطره‌آمیز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری به عمل آید.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری، در شهرستان مشهد پنج مکان عرضه بهداشتی دام زنده مشخص شده است که شهروندان مشهدی می‌توانند در روز عید قربان دام مورد نیاز خود را از این مراکز تهیه و نسبت به کشتار آن در کشتارگاه‌های مجاز و تحت نظر دامپزشکی اقدام کنند.
عطارباشی از بازار دام مهد توس واقع در جاده بهشت رضا، مقابل پمپ بنزین، بازار دام غرب مشهد واقع در جاده قدیم قوچان، نرسیده به روستای عسکریه، بازار دام سنگین مهر واقع در جاده کنه بیست، بازار دام مؤسسه صنعتی گوشت مشهد واقع در تپه سلام و بازار دام موقت فیاض بخش واقع در میدان قائم مقابل آسایشگاه فیاض بخش به‌عنوان میادین دام تحت نظارت دامپزشکی در مشهد یاد کرد و ادامه داد: در دیگر شهرستان‌های استان نیز میادینی در این باره توسط شهرداری و دامپزشکی در نظر گرفته شده که از طریق ادارات مذکور اطلاع‌رسانی لازم طی روزهای آتی صورت خواهد گرفت.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان از شهروندان خواست تا از خرید دام از دیگر مناطق در مشهد و شهرستان‌های استان خودداری کنند و ذبح دام را حتماً در کشتارگاه‌های مجاز انجام داده و در مواجهه با دام زنده، حتما از تجهیزات بهداشت فردی استفاده کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com