اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی به دامداران و مرغداران هشدار داد

اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی به دامداران و مرغداران هشدار داد
با توجه به کاهش محسوس دمای استان اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی به دامداران و مرغداران هشدار داد.
اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی، در اطلاعیه‌ای از تمام پرورش‌دهندگان دام و طیور خواست تا با رعایت توصیه‌هایی از بروز بیماری در گله‌های پرورشی دام و طیور جلوگیری به‌عمل آورند.
در این اطلاعیه آمده است: حیواناتی که در آنها هر نوع علائم بالینی از قبیل سرفه، عطسه و ... دیده می‌شود باید حتما از سایر حیوانات جدا نگهداشته شوند تا سبب گسترش بیماری در سایر دام‌ها نشوند. همچنین لازم است آب مصرفی حیوانات سرد و یخ زده نباشد و در این مورد دامداران باید آب مصرفی را در محل گرمتری نگهداری و در فواصل معین به مصرف دام‌ها برسانند.
این اطلاعیه می‌افزاید:‌ در صورت استفاده از وسایل گرمازا در محل نگهداری دام‌ها، طوری برنامه‌ریزی شود تا گازهای حاصل از احتراق این وسایل به خارج از محل دام‌ها هدایت شود.همچنین با توجه به حساس بودن حیواناتی نظیر اسب به نوسانات درجه حرارت محیط، به کلیه باشگاه‌های سوارکاری و دارندگان انواع اسب، توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت یکنواختی درجه حرارت محیط فراهم کرده و حتی‌المقدور اسب‌ها را با پوشش مخصوص نگهداری کنند.
در این اطلاعیه آمده است: همچنین با توجه به اهمیت تغذیه در این فصل، توصیه شده تا تغذیه دام‌ها در فواصل زمانی مناسب صورت پذیرد و تا حد امکان میزان مواد خشک و انرژی زا به جیره غذایی  دام‌ها افزوده شود.دارندگان و پرورش دهندگان انواع طیور لازم است دقت نمایند دمای آب مصرفی طیور با دمای سالن یکی باشد.
این اطلاعیه می‌افزاید: همچنین لازم است از ورود هوای مستقیم به سالن پرورش طیور جلوگیری شده و در صورت استفاده از وسایل گرمازا به جز هیتر که سبب مصرف اکسیژن سالن پرورش می‌شوند، قسمتی از سالن جهت خروج گازها تعبیه شود. با توجه به سردی هوا و افزایش مصرف دان، لازم است فرمول غذایی طوری تنظیم شود که انرژی مورد نیاز برای تمامی گله طیور تامین شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com