اخذ پروانه بین‌المللی IR توسط دامپزشکی خراسان‌ جنوبی

اخذ پروانه بین‌المللی IR توسط دامپزشکی خراسان‌ جنوبی
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی، گفت: دامپزشکی استان توانست برای اولین بار پروانه کد بین‌المللی IR را کسب کند.
علیرضا رفیعی‌پور، با اشاره به اینکه برای اولین بار یکی از کشتارگاه‌های استان کد IR را دریافت می‌کند، اظهار کرد: این استان جزء هفت استان کشور بوده که این کد را دریافت می‌کند.
وی با بیان اینکه تنها راه تولید و اشتغال پایدار، در توسعه پایدار خواهد بود، ادامه داد: 303 آیتم ممیزی را باید یک شرکت یا کارخانه انجام دهد تا پس از بازدید کارشناسان بین‌المللی بتواند این کد را دریافت کند.
مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: مبلغ 40 میلیارد ریال هزینه انتفال این کشتارگاه بوده و هزینه‌های جانبی، افزایش ساختمان و ارتباطات برابر 50 میلیارد ریال رقم خورده است.
رفیعی‌پور با بیان اینکه برای توسعه زیر ساخت‌های این کد 300 میلیارد ریال هزینه شده است، بیان کرد: در حال حاضر این خط کشتارگاه ساعتی 8000 قطعه تولید داشته که با توجه به این میزان امکان صادرات نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه مسئولیت‌های مهم دامپزشکی مستمر بوده و محدودیتی در آن وجود ندارد، عنوان کرد: این سازمان با فعالیت سه میلیون و 500 واحد دامی همچنین با بیش از 10 هزار تن محصولات دامی در استان به صورت ساعت شبانه‌روزی به حراست این واحدها و محصولات دامی می‌پردازد.
مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اقدامات لازم برای اخذ این کد، تصریح کرد: برای گرفتن کد بین‌المللی باید علاوه بر رعایت 303 آیتم، پروانه‌های HECCP، را نیز این سازمان دریافت کند.
رفیعی‌پور با اشاره به اینکه در سال گذشته کاهش میلیاردی در هزینه‌های بیماری‌های طیور داشته‌ایم، بیان کرد: بیماری تب برفکی و طاعون نشخوارکننده‌گان کوچک، سال پیش به حیات وحش نیز نفوذ کرد که طی چند ماه گذشته کنترل شد و استان ما از این بیماری درامان است.
وی با بیان اینکه 365 روز فعالیت دامپزشکی به دو صورت انجام می‌شود که خدمات بهداشتی آن به صورت رایگان بوده است، عنوان کرد: اعتبارات ملی سه برابر اعتبارات استانی بوده همچنین صنایع فرآوری، بهترین پیشنهاد برای تولید پایدار، کاهش هزینه‌ها و ایجاد ارزش افزوده است.
مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر زیر ساخت‌ها در صنعت طیور استان 30 درصد است، افزود: با وجود زیرساخت‌ها در صنعت طیور استان خواهیم توانست زیر ساخت‌ها را در مرغ سبز را به 95 درصد برسانیم.
رفیعی‌پور با بیان اینکه امسال نسبت به سلامت بهداشت خوراک دام و طیور با حساسیت بیشتری دامپزشکی ورود پیدا می‌کند، اظهار کرد: در مسیر تولید اگر قرار بوده به بهره‌وری و امنیت غذایی نائل شویم باید مدیریت بهداشتی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد هزینه‌های تولید دام، خوراک است، ادامه داد: اگر خوراک دام با کیفیت و بهداشتی باشد تولید هم بدون مشکل و مستمر خواهد بود.

کسب نماد دولت الکترونیک توسط دامپزشکی استان

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه نماد دولت الکترونیک را نیز این سازمان کسب کرده است، افزود: 11 سامانه الکترونیکی در استان برای دسترسی مردم به دامپزشکی فعال بوده تا بتوانند مشکلاتی که مربوط به این سازمان می‌شود را درمیان بگذارند.
رفیعی‌پور با بیان اینکه دامپزشکی کشور بیش از 58 محصول متنوع را صادرات می‌کند، ادامه داد: تمام کارخانجاتی که مواد خام دامی تولید می‌کنند باید این کد را از دامپزشکی دریافت کنند.
وی با اشاره به تعداد آزمایشگاه‌ها در استان، گفت: 11 آزمایشگاه فعال در استان، چهار آزمایشگاه مرکزی و سه آزمایشگاه بخش خصوصی در بیرجند فعال است.
مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اکیپ‌های فعال در عید قربان تصریح کرد: 27 اکیپ ثابت، 28 اکیپ سیار ، 26 نفر فعال از سازمان دام، 58 بازرس بهداشتی و 10 ناظر شرعی در کلیه کشتارگاه‌ها در عید قربان فعال  خواهند بود.
رفیعی‌پور با بیان اینکه طی سال گذشته شیوع بیماری در استان نداشته‌ایم، تاکید کرد: 158 میلیون تومان هزینه‌های توسعه زیرساخت های الکترونیکی شده است.
وی با بیان اینکه در بحث تولید و ارائه نرم افزار قوانین دامپزشکی 40 درصد پیشرفت داشته است، یادآور شد: طی چهار ماه گذشته 3514 خودرو که از مبادی ورودی وارد استان شده‌ ضدعفونی شده‌اند.
مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه محصول صادراتی باید به صورت روزانه پایش شود، خاطرنشان کرد: باید ارسال مرغ زنده به بازارهای هدف با رعایت ضوابط اداره دامپزشکی انجام شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com