اخذ دو مجوز و ایجاد پایگاه اصلاح نژاد دام در واحد گرمسار

اخذ دو مجوز و ایجاد پایگاه اصلاح نژاد دام در واحد گرمسار

ایسکانیوز: رئیس واحد گرمسار از اخذ مجوز مزرعه آموزشی 5 هزار قطعه ای مرغ تخمگذار، اخذ مجوز مزرعه آموزشی کروکودیل و هم چنین ایجاد پایگاه اصلاح نژاد دام در آینده نزدیک خبر داد.به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" از گرمسار؛ همزمان با فرا رسیدن روز دامپزشکی مراسمی با حضور دکتر مصیب عباسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، دکترمحمدرضا محمدی ملایری رئیس دانشکده دامپزشکی، دکتر محمدعلی رادو دکتر روح الامینی پیشکسوت و استاد بازنشسته دانشکده دامپزشکی تهران، اعضاء هیئت رئیسه و جمع کثیری از دانشجویان رشته کاردانی و دکتری دامپزشکی این واحد در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه برگزار شد.
دکتر محمدرضا محمدی ملایری ضمن تبریک فرا رسیدن این روز از همکاری کلیه مسئولین شهرستان و دانشگاه که در رشد و توسعه این دانشکده همکاری صمیمانه کرده و نقش موثری داشته اند، تشکر کرد.
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بزرگترین مشکل موجود در این رشته را عدم قرار گرفتن در جایگاه صحیح خود ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد تا این جلسات مبنائی جهت اصلاح این امر گردد.
وی افزود: رشته دامپزشکی یکی از ارکان بلا منازع بهداشت کشور است که در حال حاضر از بدنه بهداشت دور افتاده است.
ملایری اظهار داشت: وزارت بهداشت در مسائلی مانند گوشتهای آلوده و هم چنین گسترش بیمارهای نوپدید و بازپدید مستقیماً وارد عمل شده و احساس می شود اعتماد چندانی به سازمان دامپزشکی کشور نداشته که این امر زیبنده این سازمان نمی باشد و امیدوارم این سازمان بتواند جایگاه اصلی خود را در وزارت بهداشت باز یابد.
عباسی نیز طی سخنانی گفت: دانشکده دامپزشکی واحدگرمسار جزء سه دانشگاه برتر دانشکده های دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است که در نقطه توجه ریاست دانشگاه دکتر جاسبی و هیت امناء قرار دارد.
رئیس واحد گرمسار افزود: این دانشگاه از منظر دانشکده دامپزشکی به سمت قلعه های رفیع توسعه در حال حرکت است و افتخاری است برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار که در عرصه های ملی و بین المللی قابل طرح است.
وی افزود: وجود بیش از 30 استاد متخصص در گرایشهای مختلف ، بیش از 800 نفر دانشجو ، مجله دامپزشکی، مرکز تحقیقات در شرف تاسیس، مزرعه آموزشی پژوهشی پرورش شتر مرغ از افتخارات این دانشکده می باشد.
دکتر محمد علی راد از استادان بازنشسته دانشکده دامپزشکی تهران نیز در خصوص نگاهی بر روند برنامه ریزی و اجرائی برنامه های آموزش دامپزشکی و تخصصی طی سال گذشته و هم چنین تعدادی از بیماریهای مشترک انسان و دام توضیحاتی ارائه داد.
وی گفت: رشته دامپزشکی از سال 1311 به علت نیاز مبرم ارتش آن زمان به اسب در اداره فلاحت به نام آموزشگاه عالی بیطاری فعالیت خود را در کشور آغاز کرد.
در سال 1365 رشته پزشکی از وزارت فرهنگ و آموزش عالی منفک باقی مانده و عملاً از رشته های پزشکی جداشد.
دکتر پیمان محبی رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران و از فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز به بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود پرداخت.
این مراسم با اهداء لوح تقدیر به پنج تن از فارغ التحصیلان رشته دکتری دامپزشکی که در مقطع دکتری تخصصی در دانشگاه های معتبر دولتی و علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شده اند، پایان یافت.

 
کلمات کلیدی مجوز مجوز پرورش
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com