اختیارات وزارت کشاورزی برای کنترل واردات محدود است

اختیارات وزارت کشاورزی برای کنترل واردات محدود است
صدور مجوز واردات برای اقلام کشاورزی باید در اختیار وزارت کشاورزی باشد تا برای حمایت از کشاورزان مانع از واردات بی‌رویه شود.
حجت‌الله رحمانی عضو کمیسیون کشاورزی یا بیان این که واردات محصولات کشاورزی بسیاری از کشاورزان و دامداران ایرانی را متضرر کرده و واحدهای تولیدی آنان را به تعطیلی کشانده است؛ از تداوم واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی انتقاد کرد.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صدور مجوز برای واردات اقلام کشاورزی باید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد تا این نهاد اجرایی با استفاده از آمارهای موثق خود درباره میزان نیاز کشور به واردت، مجوزهای لازم را صادر کند تا هم تولیدکنندگان داخلی قربانی واردات نشوند و هم مصرف‌کنندگان از کالای خوب با قیمت مناسب بهره‌مند شوند.
عضو کمیسیون کشاورزی با بیان این که افراد سودجو بیشترین استفاده را از خلاء قانونی موجود درباره نظارت بر واردات اقلام کشاورزی، می‌کنند، تأکید کرد: واردات بی‌رویه همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید داشتند موجب وابستگی کشور به بیگانگان می‌شود؛ از همین رو برای جلوگیری از این خط می‌توان با واگذار کردن بخشی از اختیارات وزارت بازرگانی درباره واردات به وزارت جهاد کشاورزی مانع از این خطر احتمالی شد.
 
کلمات کلیدی واردات کنترل واردات
نظرات شما
  •  

    مرغدارکنگاوری گفت : ۹۰/۰۳/۲۱

    سلام چرا فکری بحال افزایش 200تومانی دان و کاهش فاحش وضرر وزیان مرغداران نمیکنید سیلی نقد به از حلوای نسیه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com