اختصاص۱۶۲میلیون‌دلار ارز دولتی به واردات ‌خوراک‌طیور‌

اختصاص۱۶۲میلیون‌دلار ارز دولتی به واردات ‌خوراک‌طیور‌
حسین مقدم‌نیا با بیان اینکه برای تامین نهاده‌های مرغ پیشنهاداتی به ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شده است،گفت: 162 میلیون دلار ارز دولتی با دستور دولت به اتحادیه مرغداران اختصاص یافته تا خوراک مرغداری‌ها را تامین کند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزود:در این زمینه با یک شرکت ایرانی صحبت شده تا با بازاریابی در کشورهای مورد هدف اقدام به واردات کند.
وی افزود: البته بانک مرکزی به‌رغم نامه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تخصیص این ارز امروز و فردا کرده و ارز دولتی را  تحویل نمی‌دهد.
مقدم‌نیا گفت: اخیرا معاون وزیر جهاد کشاورزی طی سفری به هندوستان مقدمات سفر اکیپی از آن کشور به ایران را فراهم کرده و قرار است طی دو، سه روز آینده برای تبادل خوراک طیور به ویژه کنجاله و سویا با ارز روپیه وارد ایران شود.
وی در پاسخ به اینکه چرا طی سال‌های گذشته واردات نهاده‌ها محدود به یک نفر بوده تا با حذف آن تامین نهاده‌ها با مشکل مواجه شود گفت: البته بخش قابل توجهی از واردات مربوط به یک نفر بوده است و بخشی نیز توسط افرادی دیگر تامین می‌شد اما به هر حال لزوم وارد شدن بخش خصوصی در این زمینه بسیار مهم است.
مقدم‌نیا گفت: اگرچه دولت قصد ورود بخش خصوصی را دارد اما پروسه زمانبری است که شاید بزودی در فرصت کوتاه نتیجه مطلوب ندهد.
وی افزود: متاسفانه با کاهش عرضه خوراک دام و گرانی قیمت،برخی تولید کنندگان از مواد دیگری برای تغذیه استفاده می‌کنند که راندمان و عملکرد را به شدت پایین می‌آورد و ارزش غذایی آنچنانی هم ندارد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه میزان جوجه‌ریزی مرغداری‌ها کمتر شده است تصریح کرد: در صورتی که دولت به فکر تامین نهاده‌ها نباشد احتمال کاهش تولید مرغ در ماه‌های آینده بیشتر خواهد بود.
 
نظرات شما
  •  

    حی گفت : ۹۰/۱۲/۱۶

    باز هم انحصار . قبلا واردات محدود به یک نفر بوده الان به یک شرکت !

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com