اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار برای صندوق حمایت از سرمایه گذاری دام کشور و تامین علوفه

اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار برای صندوق حمایت از سرمایه گذاری دام کشور و تامین علوفه
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در همایش مدیران عامل و روسای هیات مدیره اتحادیه دامداران کشور در مجتمع تفریحی و توریستی وزارت کشور در خزر آباد ساری ، تقویت تشکل ها و تعاونی ها را رویکرد جدی وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: اتحادیه دامداران سراسرکشور باید با وزارت جهاد کشاورزی همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.
عباسی به عرضه شیر با قیمت کیلویی شش هزارو 300 ریال اشاره کرد و گفت: با تامین نقدینگی ، علوفه و نهاده های دامی ، قیمت تمام شده شیر خام در کشور کاهش می یابد و دامداران نیز برای عرضه شیر به این قیمت آمادگی دارند.
وی توسعه صنعت دامپروری را از طرح های مهم کشاورزی دانست و افزود: مشکلی در تامین شیر خام برای صنایع لبنی وجود ندارد و وزارت جهاد کشاورزی همچنان بدون هیچ گونه اغماضی از واردات شیر خشک صنعتی به داخل کشور جلوگیری می کند.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی بر کاهش هزینه تولید شیر در کشور تاکید کرد و گفت: هم اکنون با شکل گیری کارگروه ویژه کشاورزی در دولت که دببری این کارگروه را وزارت جهاد کشاورزی برعهده دارد 66 هزار میلیارد ریال تسهیلات با سود هفت درصد برای پیشبرد کار کشاورزی در نظر گرفته شده است.
آقای عباسی با بیان اینکه کارگروه های کشاورزی در استان ها و شهرستان های کشور نیز شکل گرفته است ، افزود: رویکرد توسعه ای کشاورزی در کشور با جدیت پیگیری می شود. وی با اشاره به وجود بیش از 100 میلیون واحد دامی در کشور و تولید سالانه بیش از 10 میلیون تن شیر در کشور گفت: ظرفیت واحد های لبنی در استفاده از شیر 16میلیون تن است که فقط 6 میلیون تن شیر جذب می شود.معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: 25 هزار راس دام شیری امسال به ظرفیت و توان دامداری های گاو شیری افزوده شده است که بر اساس قانون ، واردات شیر خشک صنعتی به کشور ممنوع است و صنایع لبنی نیز هر مقدار شیر نیاز داشته باشند ، شیر خام به موقع عرضه می شود.
آقای عباسی استفاده از شیر خشک در واحد های لبنی را نیز غیر قانونی دانست و گفت: دامداران ، عامل گران فروشی شیر خام نیستند بلکه واسطه گری و دلالی همچنان در افزایش قیمت شیر تاثیر اصلی دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com