اختصاص 70 میلیارد ریال برای یارانه خرید شیر دامداران استان اردبیل

اختصاص 70 میلیارد ریال برای یارانه خرید شیر دامداران استان اردبیل
قائم مقام معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اختصاص 70 میلیارد ریال برای یارانه خرید شیر دامداران این استان خبر داد.
رسول حمزه ای روز شنبه در بازدید از دامداری های شهرستان نیر افزود: در این استان شش میلیون و 180 هزار واحد دامی وجود دارد و سالانه 43 هزار تن گوشت قرمز و 430 هزار تن شیر در استان تولید می شود.
وی اصلاح نژاد گاو بومی ، اصلاح نژاد گاو دو رگه و همزمان سازی دام سبک را از جمله پروژه های مهم بخش دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ذکر کرد.
وی گفت: برای حمایت از دامداری های استان نهاده های دامی و تسهیلات مورد نیاز برای احداث دامداری های جدید در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.
وی اظهار کرد: برای احداث کارگاه یا کارخانه جمع آوری شیر در مناطق مختلف استان نیز تسهیلاتی اعطا می شود تا شیر مورد نظر به صورت بهداشتی جمع آوری شده و در اختیار کارخانه ها و مردم قرار بگیرد.
فیروز فولادی مدیر جهاد کشاورزی نیر هم در این بازدید از همزمان سازی 200 راس دام سبک در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان نیر به عنوان پایلوت همزمان سازی دام سبک در استان انتخاب و این طرح با موفقیت اجرا شد.
وی افزود: از جمله مزایای طرح همزمان سازی دام سبک علاوه بر افزایش دوقلو زایی و افزایش تعداد دام تولید چند برابری گوشت قرمز است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com