اختصاص 171 میلیارد ریال برای حمایت از صنعت دام و طیور آذربایجان غربی

اختصاص 171 میلیارد ریال برای حمایت از صنعت دام و طیور آذربایجان غربی
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اختصاص 171 میلیارد و 560 میلیون ریال در جهت حمایت از صنعت دام و طیور استان طی سالجاری خبر داد.
رضا یوسفی رضایی در جریان بازدید از واحدهای مرغداری شهرستان سلماس با اشاره به اجرای چهار بسته حمایتی ویژه دام و طیور در آذربایجان غربی، اظهار داشت: این طرحها با 171 میلیارد و 560 میلیون ریال اعتبار طی نیمه اول امسال اجرا می شود.
وی بیان داشت: این بسته ها شامل توزیع یک هزار و 800 تلیسه بین 105 واحد دامداری، بهینه سازی مصرف سوخت در 75 واحد دامداری صنعتی، بهینه سازی مصرف سوخت در 107 واحد مرغداری و نیز طرح افزایش دام کوچک روستائی است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرحها افزایش عملکرد، کاهش هزینه های تولید و تجهیز دامداریها به ماشین آلات پیشرفته و بالا بردن درصد دو قلوزایی و بهبود جایگاه های دام سبک اعلام کرد.
یوسفی رضایی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اتحادیه های تخصصی اجرا و در آن از دو روش تسهیلات بانکی با نرخ سود چهار درصد و نیز روش خود اجرایی با 70 درصد آورده شخصی و 30 درصد سهم دولت استفاده می شود.
این مسئول افزود: در آذربایجان غربی بالغ بر 9 میلیون واحد دامی و 654 واحد مرغداری صنعتی اعم از گوشتی، مادر و تخمگذار به ظرفیت 12 میلیون و 700 هزار قطعه وجود دارد که در حال حاضر فعالیت می کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com