احیای صنایع لبنی لبنان با همکاری فائو، دامداران و وزارت کشاورزی

احیای صنایع لبنی لبنان با همکاری فائو، دامداران و وزارت کشاورزی
صنعت لبنیات لبنان با همکاری سازنده فائو و وزارت کشاورزی و دامداران دره بقاع این کشور در حال احیاست.
در پی ویرانی های گسترده ناشی از جنگ سال 2006، صنایع لبنی لبنان به زانو در آمده بود تا آنجا که تعداد بسیار بالایی از دام در طول جنگ و مزارع تولید شیر، مجبور به تعطیل کردن فعالیت های خود شدند. شدت خسارات جنگ به دام های لبنانی در حدی بود که بر اساس گزارش وزارت کشاورزی لبنان، در تنها دره بقاع، تعداد کل گاوها 18 هزار سر از 25000 سر موجود کاهش یافت.
بنابراین گزارش،پس از این که  لبنان چند سال پیش از جامعه بین المللی 45 میلیون دلار برای بازسازی دریافت کرد، با کمک فائو و در کنار وزارت کشاورزی لبنان، احیای صنایع لبنی این مناطق را مطابق الگوهای بهداشتی و استاندارد در دستور کار جدی قرار داد و حال به دستاوردهای خوبی هم رسیده است.
بنابراین گزارش، هم اکنون پس از دو سال از گذشت برنامه، برخی از 350 روستای منطقه توسط شبکه ای از انجمن 35 روستا به تولید لبنیات در مقیاس کوچک پرداخته اند و با قدرت مذاکره خیلی بیشتر به رقابت با کارخانه های بزرگ روی آورده اند. کشاورزانی که در حال حاضر به لطف همیاری های فائو می دانند چگونه به تجزیه و تحلیل شیر و تست کیفیت آن قبل از توزیع آن به کارخانجات داخل و خارج از منطقه بپردارند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com