احتمال کمبود گوشت قرمز در روسیه

احتمال کمبود گوشت قرمز در روسیه

کاهش ورادات و افت تولدی داخلی ممکن است روسیه را در سال 2010 با کمبود گوشت قرمز مواجه کند.
به گزارش خبرنگار موج به نقل از مسکو تایمز، تولیدکنندگان داخلی روسیه قادر به تأمین کسری واردات گوشت قرمز این کشور نیستند و به همین خاطر، برخی کارشناسان احتمال می دهند که این کشور در سال جاری با کمبود گوشت قرمز مواجه شود.
تحلیل‌گران روسیه نیز معتقدند در حال حاضر تولید داخلی گوشت قرمز این کشور فقط نیمی (50 درصد) از نیاز کشور را تأمین می‌کند و قادر به تأمین تمام نیاز صنعت گوشت روسیه نیست.
این در حالی است که تولید در شرکتهای فعال در عرصه گوشت این کشور با قیمت تمام شده بالایی صورت می‌گیرد و با توجه به جمع شرایط و موانع موجود، شرکتهای تولیدکننده قادر به تأمین منظم و تضمین عرضه کافی گوشت به بازار نیستند.
از طرفی، دولت روسیه نیز با وجود پرداخت وام‌های کلان به فعالان این عرصه نیز نتوانسته است تلاش‌های خود را برای انگیزه‌بخشی و کمک تولید داخلی گوشت در کشور به ثمر برساند.
شواهد و تحقیقات انجام شده در این خصوص حاکی است که افزایش تولدی گوشت در روسیه را نمی‌توان زودتر از سال‌های 2017-2015 محقق کرد.
در حال حاضر حدود 30-25 درصد از کل مصرف گوشت روسیه از طریق واردات تأمین می‌شود و سهم تولیدکنندگان داخلی در این خصوص 70-65 درصد برآورد شده است. البته کارشناسان گفته‌اند، به دلیل محدودیت تولید داخلی گوشت قرمز روسیه اغلب با کمبود گوشت قرمز روبرو است.
 

 
کلمات کلیدی گوشت قرمز روسیه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com