احتمال کمبود تخم‌مرغ و افزایش قیمت آن در هفته های آتی

احتمال کمبود تخم‌مرغ و افزایش قیمت آن در هفته های آتی
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی‌مجلس، در واکنش به روند صعودی افزایش قیمت خوراک مرغ در بازار، گفت: با افزایش روند صعودی قیمت‌ نهاده ها ونیز افزایش هزینه های تولید برای مرغداران به طور حتم درهفته های آینده درصد قابل توجهی از گله های مولد حذف می شوند که این مهم منجر به کاهش تخم مرغ و افزایش قیمت آن در بازارخواهد شد.
علی ایرانپور در واکنش به افزایش بیش از دو برابری قیمت‌ خوراک مرغ در بازار،گفت: متأسفانه در این چند روز اخیرکمبود و افزایش قیمت نهاده های دامی تأثیر مستقیمی بر کمبود گوشت مرغ و نیز افزایش قیمت آن دربازار گذاشته است.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه بخشی از این گرانی ها در کشور مربوط به کمبودهای مقطعی در بازار است،تصریح کرد: متأسفانه به علت اینکه وزارتخانه ها در زمان نیاز به میزان کافی نهاده های دامی وارد کشور نکرده اند به همین جهت امروز شاهد کاهش عرضه این نهاده ها و نیز افزایش قیمت آن در بازارهستیم.
این نماینده مردم درمجلس نهم، با انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت و معدن و تجارت ، اظهار داشت: متأسفانه بخشی از این گرانی ها در بازار را دلالان و سود جویان و نیز افرادی که وابسته به همین وزارتخانه ها هستند در کشور به وجود آورده اند.
ایرانپور، با تأکید براینکه روند صعودی افزایش قیمت نهاده ها در بازار به طور حتم تأثیرمنفی خود را در هفته های آینده خواهد گذاشت، افزود: با توجه به افزایش صعودی قیمت‌ خوراک مرغ در بازار ونیز افزایش هزینه های تولید برای مرغداران به طور حتم مرغداران در هفته های آینده مجبور به حذف در صد قابل توجهی از گله های مولد خود می شوند.
وی، ادامه داد:  باحذف گله های مولد به طورحتم بازار درهفته های آینده با کمبود شدید مرغ و افزایش قیمت آن مواجه می شود.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه حذف گله های مولد به طور حتم تأثیر منفی در بازار تخم مرغ خواهد گذاشت، تصریح کرد: با حذف گله های مولد در مرغداری ها به طور حتم کشور در هفته های آینده با کاهش تخم مرغ و نیز افزایش شدید قیمت آن در بازار مواجه می شود.
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی‌مجلس،گفت: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت و معدن و تجارت باید در اسرع وقت به بازار مرغ و تخم‌مرغ توجه کند تا وقایع تلخ و نوسانات شدید قیمت این فرآورده‌ پروتئینی که در سال‌های گذشته رخ داده بود در سال جاری تکرار نشود

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com