احتمال حمله بیوتروریستی آمریکا به ایران وجود دارد

احتمال حمله بیوتروریستی آمریکا به ایران وجود دارد
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در ایالات متحده آمریکا ۶ ویروس و میکروب به عنوان ذخایر استراتژیک این کشور نگهداری می شود که می‌توان از آنها سوءاستفاده کرد و عامل میکروبی و ویروسی برای راه‌اندازی جنگ میکروبی باشد.
علیرضا رفیعی‌پور در مراسم روز جهانی دامپزشکی اظهار کرد: 95 درصد کل واکسن دام کشو ر در داخل تولید می‌شود و تنها بخش محدودی از این واکسن و در مواردی معدود وارد می‌شود اما در حوزه واکسن طیور هنوز واردات وجود دارد به طوری که 35 درصد واکسن مورد نیاز طیور از طریق واردات تامین می‌شود.
وی افزود: امیدواریم که در مدت زمان کوتاهی بتوانیم کل نیاز واکسن طیور کشور را نیز در داخل تامین کنیم به طوری که دلیل عدم تولید به موقع و تشخیص سویه‌ها عاملی برای واردات واکسن طیور است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص آخرین وضعیت کنترل بیماری انفلونزای فوق حاد پرندگان در کشور گفت: این بیماری در دو سال گذشته در کشورمان اپیدمی بوده است اما اکنون شرایط کنترلی مناسبی داریم.
وی افزود: در چند هفته گذشته دیگر این بیماری به استانهای دیگر شیوع نکرده و در 22 استان قبلی باقی مانده و از کانونهای صنعتی خارج شده است.
رفیعی‌پور با بیان اینکه در سالجار باید همه دست به دست هم بدهیم که این بیماری اپیدمی نشود، گفت: برای تحقق این امر اقداماتی در خصوص کنترل حمل و نقل در حوزه دامپزشکی و تعیین تکلیف واحدهای مرغداری غیرمجاز و نظارت همیشگی بر تالابها در دستور کار است.

احتمال حمله بیوترویستی آمریکا به ایران
بنابراین گزارش رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سخنرانی خود در این مراسم از احتمال بیوتروریستی بودن بیماریهای دامپزشکی در ایران و سایر کشورها خبر داد.
رفیعی‌پور در پاسخ به سوال که چه مواردی از بیوتروریست بودن این بیماری در ایران قابل مشاهده است یا مصداق دارد، گفت: همه فضاها در حوزه جهانی می‌تواند فضای خطرناکی برای جامعه هدف یعنی انسان باشد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: حرفهایی که بنده درباره بیماریهای احتمالی ناشی از حملات بیوتروریستی اعلام کردم براساس ذخایر استراتژیک ویروس‌ها و بیماری‌های میکروبی کشورهای دشمن نظیر آمریکاست.
وی اظهار داشت: در ایالات متحده آمریکا 6 ویروس و میکروب در حوزه ذخایر استراتژیک آن وجود دارد که می‌تواند از آنها سوءاستفاده کند و عامل میکروبی و ویروسی برای راه‌اندازی جنگ میکروبی باشد که 5 عامل از این6 عامل، حیوانی است.
رفیعی‌پور افزود: این ویروسها که در مخازن استراتژیک ایالات متحده آمریکا نگهداری می‌شود می‌تواند بعدها از آن به عنوان جنگ میکروبی استفاده کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: این موضوع جدید نیست اما ما باید همیشه به موضوعات تهدیدی بیوتروریستی توجه داشته باشیم و خود را برای مقابله احتمالی آماده سازیم.
وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر نام این ویروس‌ها گفت: در میان این 5 ویروس که عامل حیوانی دارد معروفترین آن سیاه‌زخم است و موارد دیگری مانند مشه‌مشه، تب برفکی و... نیز از دیگر این ویروس و بیماریهاست.
رفیعی‌پور  همچنین در ارتباط با وضعیت اعتبارات این سازمان در سال 97 گفت: در حوزه اعتبارات سازمان دامپزشکی کشور به دلیل مسئولیت سنگینی که دارد در صورتی که اعتبارات ما چند برابر شود باز هم پاسخگو نیست، اما در سال جدید در بخش واکسن‌ها اعتبارات ما رشد 35 درصدی داشته و در سایر بخش‌ها نسبت به سال گذشته کاهشی نداشتیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com