اجرای فاز دوم واکسیناسیون دام علیه تب برفکی

اجرای فاز دوم واکسیناسیون دام علیه تب برفکی
رئیس شبکه دامپزشکی قصرشیرین از اجرای فاز دوم واکسیناسیون در 120 تا 130 هزار دام سبک و سنگین در شهرستان قصرشیرین علیه بیماری تب برفکی خبر داد.
شهریار پاکباز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قصرشیرین گفت: براساس پیش‌بینی‌های که در اجرای فاز دوم از واکسیناسیون تب برفکی بین دام‌های عشایر و دام‌هایی که در حوزه استحفاظی قصرشیرین هستند صورت گرفته است، 120 تا 130 هزار دام سبک و سنگین در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی  واکسینه می‌شوند.
پاکباز افزود: تاکنون با همکاری 4 اکیپ از شبکه دامپزشکی کرمانشاه و 2 اکیپ کمکی از حوزه شهرستان اسلام‌آبادغرب توانسته‌ایم 50 هزار دام را واکسینه کنیم و همچنین دام‌های متعلق به عشایری که در حوزه قصرشیرین هستند نیز واکسینه شده‌اند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قصرشیرین با بیان اینکه بررسی‌هایی در سطح منطقه انجام شده و مراجعه‌هایی توسط دامداران صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر 40 تا 45 هزار دام به‌صورت پراکنده در مناطق مختلف شهرستان قصرشیرین وجود دارند که با بررسی‌ها و اقدامات لازم، علیه تب برفکی واکسینه می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی است، تاکید کرد: این بیماری از نظر بهداشتی و اقتصادی، به‌ویژه در دام خیلی حائز اهمیت است و این مهم می‌طلبد که دامداران با حساسیت بیشتری به دام‌های خود رسیدگی کنند و در اسرع وقت به اکیپ‌های پزشکی مراجعه کنند تا اقدامات لازم برای دام‌های آن‌ها انجام گیرد.
 
نظرات شما
  •  

    حجت جهانشاهی گفت : ۹۱/۱۱/۳۰

    با سلام
    ممنون از مطالب عالی که برام میفرستید.اگر درمورد خصوصیات تخصصی دام مثل اهمیت شیر،چربی،ویتامینها،کوشت،خصوصیات ومواد تشکیل دهنده آنهامطلب بفرستید خیلی عالی میشه متشکر ممنون

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com