اجرای طرح واکسیناسیون دامها در شهرستان بافق پایان یافت

اجرای طرح واکسیناسیون دامها در شهرستان بافق پایان یافت
رئیس شبکه دامپزشکی بافق از اتمام طرح واکسیناسیون تب برفکی دامهای این شهرستان خبر داد.
علی میرزایی در جمع خبرنگاران از پایان اجرای طرح واکسیناسیون دام‌های بافق علیه بیماری تب برفکی خبر داد و افزود: در اجرای طرح واکسیناسیون بیش از 90 درصد از گاو ها و 80 درصد از گوسفندان این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شدند.
رئیس دامپزشکی بافق، شیوع این بیماری را منتفی دانست گفت: در صورت بروز این بیماری با مساعدت مسئولان و تامین تجهیزات و نیروی انسانی کافی توانایی شبکه دامپزشکی این شهرستان در مهار بیماری‌های دامی افزایش خواهد یافت.
وی افزود: بیماری تب برفکی از بیماریهای مسری است که ویروس آن به راحتی از طریق جریان هوا و به صورت مکانیکی قابل انتقال به دام های دیگر است.
وی خاطر نشان کرد: افت شدید تولید و همچنین زخم های حاد در داخل دهان و تلفات در نوزادان دام ها از علائم این بیماری در دام هایی چون گاو، گوسفند و بز است.
میرزایی تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌هایی از قبیل نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی، درمان دام‌ها، واکسیناسیون پیشگیری از بیماریهای دامی و صدور مجوز جوجه ریزی بر عهده شبکه دامپزشکی می باشد.
به گفته وی، طرح واکسیناسیون تب برفکی به طور همزمان در سراسر استان یزد از اول شهریورماه سال جاری آغاز و به مدت 45 روز اجرا شد و در جریان این طرح جمعیت دامی استان زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com