اجرای طرح مشترک ایران و فائو برای تولید علوفه با نهاده های کمتر

اجرای طرح مشترک ایران و فائو برای تولید علوفه با نهاده های کمتر
طرح توسعه تولید انواع علوفه با نهاده های کمتر با همکار فائو در کشور آغاز شد .
این طرح مشترک برای تولید و تکثیر گیاهان علوفه ای دگر رشد با حضور کارشناسانی از فائو و ایران در موسسه اصلاح و تولید نهال و بذر مستقر در کرج اجرا می شود .
رئیس بانک ژن گیاهی کشور در موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر گفت : در حال حاضردر کشور ما گیاهان علوفه ای مانند جو ، یونجه و ذرت تولید می شود که با اجرای این طرح از اتکا کشور به چند محصول علوفه ای کاسته می شود .
دکتر مظفر افزود : سالانه میلیونها دلار برای واردات علوفه های گیاهی هزینه می شود که با اجرای این طرح نه تنها از خروج ارز کاسته می شود بلکه اشتغالی پایدار برای کشاورزان به وجود می آید .
وی با اشاره به این که اجرای این طرح 2 سال زمان می برد اضافه کرد :‌ هزینه این طرح بیش از 320 هزار دلار است که از طرف فائو پرداخت می شود .
دوست محمد مسئول بخش تولیدات گیاهی فائو نیز گفت : آنچه برای فائو اهمیت دارد استفاده حداکثری از منابع آبی و خاکی است که با توجه به کمبود آب و خاک لازم است گیاهان علوفه ای تولید شود که نه تنها نیاز زیادی به آب ندارند بلکه دارای میزان تولید در سطح بالایی هستند.
وی همچنین با اشاره به توانمند بودن محققان کشاورزی ایران و شرایط زیست محیطی کشور گفت : ایران با اجرای این طرح نه تنها نیاز داخلی خود را تامین می کند بلکه می تواند ضمن تبادل علمی با کشورههای دیگر محصولات خود را نیز صادر کند.

 
کلمات کلیدی فائو fao
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com